سفیر روسیه در ترکیه تهدید به مرگ شد

کدخبر: 2346770

سفیر مسکو در آنکارا می‌گوید در ادامه تهدید وی به قتل، اکنون نظامیان روسیه در سوریه را نیز تهدید می‌کنند مبنی بر اینکه از سر آنها برج خواهند ساخت.

«الکسی یرخوف» سفیر روسیه در ترکیه بعد از افشای دریافت تهدید به مرگ از سوی گروه‌های ناشناس، این بار بخش‌هایی از این تهدیدها را رسانه‌ای کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، یرخوف در گفت‌وگو با روزنامه «تی‌وی زِودا»، اظهار داشت که برخی از این تهدیدها حتی نظامیان روسیه در سوریه را هدف گرفته و آنها را تهدید به مرگ می‌کند.

وی در این باره توضیح داد: «تا جایی که می‌شد به تفصیل درباره این تهدیدات صحبت کردیم و حتی نفرت‌انگیزترین آنها را رسانه‌ای کردیم. آخرین تهدیدی که دیشب دریافت کردم، اینگونه بود "ما از جمجمه ارتشی‌های شما آسمان‌خراش می‌سازیم" یا اینکه "شما بهای هر قطره خونی که می‌ریزید را پرداخت خواهید کرد"».

این مقام روس سپس تاکید کرد به دلیل اینکه تهدیدات دیگر از حالت شخصی خارج شده و وجه امنیت ملی روسیه به خود گرفته، با بیشترین جدیّت با عاملین آن برخورد خواهند کرد.

یرخوف درباره چرایی غیرقابل قبول بودن این تهدیدات اظهار داشت: «زیرا تهدیدات علیه روسیه به خودی خود دارای فاکتور افراطی کردن اخساسات عمومی هستند، خوانده می‌شوند و پذیرفته می‌شوند. کسانی که آنها را می‌نویسند شاید خودشان نفهمند اما زنجیره‌ای از بیگانه‌هراسی، خشونت و نفرت را آغاز می‌کنند که می‌تواند نمود واقعی داشته باشد».

وی همچنین افزود که اینگونه نفرت‌پراکنی می‌تواند روابط ترکیه و روسیه را تهدید کند.

این در حالی است که پنج سال پیش نیز در زمان عملیات آزادسازی استان حلب، یک پلیس ترکیه، «آندره کارلوف» سفیر وقت مسکو در آنکارا را به هنگام بازدید از یک موزه با شلیک گلوله به قتل رساند و در حالی که فریاد می‌زد گفت که این کار را به خاطر حلب انجام داده است.

بعد از اظهارات سفیر مسکو در آنکارا مبنی بر دریافت تهدید به مرگ از سوی منابع ناشناس، ترکیه تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه روسیه را افزایش داد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: