اصلاحات در بن بست

اصلاح طلبان در انتخابات؛ دست‌ پر یا خالی؟

کدخبر: 2346677

نهایتا اصلاح طلبان باتوجه به سابقه ضعیف خود در مجلس دهم و عملکرد دولت محبوب و متبوعشان در هفت سال گذشته باید بگویند برنامه و ایده حکمرانی آنها برای مجلس چیست؟ آیا فرصت کافی برای پیاده سازی افکار و برنامه های خود نداشته اند؟ آیا طرح و گفتمان جدیدی برای حل مشکلات مردم و کشور دارند؟

نسیم آنلاین ؛ حسین رضایی: اصلاح طلبان که تا چندی پیش مدام در رسانه ها اعلام می کردند که شورای نگهبان تمامی گزینه های جریان اصلاحات را رد صلاحیت کرده است و ما نمی توانیم در انتخابات لیست انتخاباتی بدهیم و صرفا بصورت محدود مشارکت خواهیم کرد حالا تا به امروز در تهران دو لیست انتخاباتی ۳۰ نفره منتشر کرده اند. حزب کارگزاران سازندگی لیستی به نام یاران هاشمی و ائتلاف احزاب اصلاح طلب نیز لیستی با سرلیستی مجید انصاری منتشر کرده اند.

اصلاح طلبان مانند همیشه جهت فشار به شورای نگهبان و پروژه مظلوم نمایی اعلام می کنند تمامی گزینه های آنها رد صلاحیت شده اند اما نزدیک به انتخابات با لیست های انتخاباتی و باتمامی توان وارد عرصه انتخابات خواهند شد.

از طرفی انتشار دو لیست انتخاباتی از سوی اصلاح طلبان نشان می دهد ادعای اینکه مجلس از اختیارات کافی برخوردار نیست و نمایندگان قدرت لازم را ندارد و از این دست ادعاها اساسا باطل است. چرا که اگر جریان سیاسی به چنین امری معتقد باشد با دولیست انتخاباتی و با قدرت تمام وارد عرصه انتخابات مجلس نمی شود. اگر مجلس اختیارات کافی را ندارد چرا باید برای ورود به آن سر و دست بشکنند و لیست انتخاباتی منتشر کنند؟

اما یکی از موارد مهمی که اصلاح طلبان باید پاسخ بدهند این است که عملکرد مجلس دهم درحالی که فراکسیون اکثریت نمایندگان لیست امید بودند چگونه بود؟ آیا ضعیف ترین مجلس بعد از انقلاب به واسطه لیست تَکراری امید در مجلس دهم قرار است مجددا در مجلس یازدهم تَکرار شود؟ عملکرد نمایندگان مجلس دهم چطور بود که اکنون یک سوم از لیست انتخاباتی اصلاح طلبان همان نمایندگان بی کفایت مجلس دهم هستند؟‌ طی این چهارسال گذشته کدام قانون مفید برای مردم تصویب کردند و کدام مساله مردم را از دولت پیگیری کردند که مجددا عزم صندلی های سبز مجلس کرده اند؟

از طرفی اصلاح طلبان نه تنها نسبت به عملکرد ضعیف مجلس دهم باید پاسخگو باشند، که نسبت به خرابی ها و بی کفایتی ها و بی تدبیری های دولت روحانی که با حمایت و پشتوانه آنها روی کار آمد و سیاست هایش را پیش برد نیز پاسخگو باشند. وضعیت بی سابقه رکود، تورم، تعطیلی صنعت هسته ای، تعطیلی کارخانه ها و بیکاری و...همگی ماحصل عملکرد دولت بی کفایت روحانی با حمایت اصلاح طلبان بوده که آنها در آن شریک هستند و باید نسبت به آن پاسخ دهند.

نهایتا اصلاح طلبان باتوجه به سابقه ضعیف خود در مجلس دهم و عملکرد دولت محبوب و متبوعشان در هفت سال گذشته باید بگویند برنامه و ایده حکمرانی آنها برای مجلس چیست؟ آیا فرصت کافی برای پیاده سازی افکار و برنامه های خود نداشته اند؟ آیا طرح و گفتمان جدیدی برای حل مشکلات مردم و کشور دارند؟ چرا تاکنون جز نفی رقیب و حمله به نهادهای قانونی کشور چون شورای نگهبان هیچ برنامه مدون و مشخصی برای ارائه به مردم منتشر نکرده اند؟

ارسال نظر: