رهبر جهادی افغانستان: آمریکا باید از افغانستان برود

کدخبر: 2346650

رهبر با نفوذ جهادی در غرب افغانستان و وزیر پیشین انرژی و آب در سخنرانی خود در مراسم گرامی‌داشت سالروز خروج نیروهای شوروی تاکید کرد که آمریکا باید از افغانستان برود.

«محمد اسماعیل خان» رهبر با نفوذ جهادی در غرب افغانستان و وزیر پیشین انرژی و آب این کشور در سخنرانی خود در مراسم گرامی‌داشت سالروز خروج نیروهای شوروی خواهان خروج آمریکا از افغانستان شد.

وی که در میان صدها تن از فرماندهان جهادی، علمای دینی و مردم سخنرانی می‌کرد، گفت: امروز در حالی از سالروز خروج مفتضحانه قوای متجاوز روس تجلیل می‌کنیم که در آستانه خروج نیروهای خارجی حاضر در افغانستان هستیم.

محمد اسماعیل خان افزود: اگر کسی قصد دوستی با مردم افغانستان را دارد باید از طریق مراجع ملی و بین‌المللی دوستی‌اش را ادامه دهد و نه از طریق قوای نظامی و توپ و تانک‌ها.

وی ادانه داد: دوستی با مردم افغانستان از طریق حضور قوای نظامی و پرواز هواپیماهای جنگی بر فراز آسمان کشورمان ممکن نیست و این دوستی اگر صادق است، باید در بیرون از افغانستان انجام شود.

این رهبر سیاسی و جهادی خاطرنشان کرد: مردم افغانستان دارای روحیه مقابله با متجاوز هستند و این را می‌بایستی همگی بدانند که هیچ ابرقدرتی نتوانسته در این خاک این کشور باقی بماند.

وی تصریح کرد: قوای خارجی حاضر در افغانستان هم باید بروند که البته خواهند رفت.

وزیر پیشین انرژی و آب افغانستان خطاب به طالبان گفت: دست از جنگ بردارید و خانمان سوزی مردم افغانستان در 25 سال گذشته را پایان دهید.

وی با بیان اینکه جنگ در افغانستان یک جنگ تحمیلی است،‌ خاطر نشان کرد: امید است آمریکا با صداقت در تفاهمنامه خود با طالبان، صلح و ثبات دائمی را در کشور به وجود آورد.

این در حالی است که آمریکا و طالبان اعلام کردند به توافقی برای پایان جنگ در افغانستان دست یافته و بزودی بخش اول آن یعنی کاهش خشونت در این کشور اجرا خواهد شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: