حضرت زهرا (س) چگونه متولد شدند؟

کدخبر: 2346607

حضرت زهرا (س) چگونه متولد شدند؟ در ادامه ماجرای ولادت حضرت زهرا (س) را می‌خوانید.

حضرت خدیجه علیها السلام به زنان قریش و بنی هاشم پیغام داد که زمان وضع حمل من نزدیک است، مرا در این امر یاری نمایید، ولی آنان پاسخ دادند: ای خدیجه! چون تو در ازدواجت از سخنان ما سرپیچی نمودی، و محمد یتیم را به همسری برگزیدی، ما نیز تو را یاری نمی کنیم. خدیجه از این جواب سخت غمگین و ناراحت شد، در این هنگام چهار زن، همانند زنان بنی هاشم وارد شدند، در حالی که خدیجه از دیدن آنان هراسان شده بود، یکی از آن چهار زن به خدیجه گفت: غمگین مباش، پروردگارت ما را برای یاری تو فرستاده است. ما خواهران و یاوران تو هستیم. من "ساره " هستم، این "آسیه دختر مزاحم " رفیق بهشتی تو است و این هم "مریم دختر عمران " است و این یکی "کلثوم خواهر موسی بن عمران " است، خدا ما را برای کمک به تو فرستاده است تا یاور و پرستار تو باشیم.

یک نفر از آن چهار زن در سمت راست خدیجه، دومی در طرف چپ او، سومی در پیش رویش، و چهارمی در پشت سر او نشستند و فاطمه پاک و پاکیزه تولد یافت.

پس از تولد آن حضرت، ده نفر حور العین، که در دست هر یک ظرفی بهشتی پر از آب کوثر و یک طشت بهشتی بود وارد شدند و حضرت فاطمه را با آب کوثر شستشو دادند و سپس در میان پارچه ای که از شیر سفیدتر، و از مشک و عنبر خوشبوتر بود پیچیدند. (۱)" حضرت فاطمه(س) پس از تولد بر تک تک ایشان سلام نمودند. (۲)

جهت آشنایی بیشتر با حوادث و جریانات هنگام تولد حضرت فاطمه(س) به مقاله: گوشه ای از کرامات حضرت زهرا علیها السلام، نوشته: سید جواد حسینی، مجله: مبلغان-شهریور ۱۳۸۱، شماره۳۲مراجعه فرمایید.

پی نوشت ها:

۱. علامه مجلسی‏، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ناشر: اسلامیه‏، ج ۱۶، ص ۸۰ و ج ۴۳، ص ۲- ۴؛ امالی صدوق، ص ۴۷۵ - ۴۷۶؛ و ر.ک: مناقب ابن شهر آشوب، ج ۳، ص ۳۰۴.

۲. بحار الانوار، (پیشین)، ج ۲۶، ص ۱۱۷ - ۱۳۲.

«شهر سوال»

ارسال نظر: