بن‌علوی: معامله قرن اصلا قابل قبول نیست

کدخبر: 2346592

وزیر امور خارجه عمان در کنفرانس امنیتی مونیخ واگذاری سرزمین‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی را غیر قابل قبول توصیف کرد.

«یوسف بن‌ علوی» وزیر امور خارجه عمان روز شنبه گفت قابل پذیرش نیست که رئیس‌جمهور ایالات متحده بخش بزرگی از فلسطین را به اسرائیلی‌ها بدهد. وی که در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد،‌ گفت:‌ «شاید رئیس‌جمهور بعدی هم بیاید و بخش دیگر را به آن‌ها بدهد و دیگر چیزی برای فلسطینی‌ها باقی نماند.»

در حالی که اکثر کشورهای اسلامی طرح سازش تحمیلی آمریکا موسوم به معامله قرن را محکوم کردند اما عربستان سعودی و امارات متحده عربی در نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی از محکوم کردن این طرح طفره رفته و خودداری کردند و حتی «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در سخنانی مدعی شده بود که در این طرح عناصری مثبت وجود دارد که می‌تواند اساسی برای شروع مذاکرات باشد.

ترامپ 28 ژانویه گذشته (هشتم بهمن)، طی نشستی در کاخ سفید به همراه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. سفیر عمان در ایالات متحده نیز در این نشست حضور داشت.

در این طرح تحمیلی، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شده و مقرر گردیده که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود. این طرح تحمیلی آمریکا اعتراض بسیاری از کشورهای جهان را در پی داشته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: