پیشروی ارتش سوریه به سه کیلومتری شهر «الارتاب» رسید

کدخبر: 2346514

ارتش سوریه در جدیدترین پیشروی خود در غرب استان ادلب، با آزادی چند منطقه دیگر به سه کیلومتری شهر «الارتاب» رسید.

ارتش سوریه امروز با آزادسازی چند منطقه دیگر در استان ادلب توانست خود را به سه کیلومتری شهر «الارتاب» رسانده و بر روی این شهر کنترل آتش داشته باشد.

به گزارش مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای ارتش با پشتیبانی هوایی روسیه و آتش سنگین توپخانه توانستند بر مناطق «اورم الصغری»، «ریف المهندسین»، «دوار الصومعه» و «تیپ ۴۶» تسلط یابند و خود را به سه کیلومتری شهر «الارتاب» برسانند.

تروریست‌ها در سال ۲۰۱۲ برای تسلط بر تیپ ۴۶ ارتش سوریه، در یک حمله غافلگیرانه ۱۵۰ نیروی ارتش سوریه را به قتل رسانده بودند.

مواضع تروریست‌ها از شب گذشته در اطراف شهر «الارتاب» به شدت بمباران شده و کماکان آتش توپخانه ارتش سوریه نیز ادامه دارد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که ارتش سوریه توانسته بر شهر الارتاب تسلط آتش‌باری داشته باشد و مسیر امدادی تروریست‌ها از سمت شمال شرق را مسدود کند.

به نوشته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، ارتش و نیروهای مقاومت سوریه در دو هفته گذشته توانسته‌اند ۷۴ منطقه را در جنوب و غرب استان ادلب به کنترل خود در آورند.

ارتش سوریه از یک ماه پیش عملیات‌های نظامی خود علیه تروریست‌ها را از دو محور، یکی جنوب و غرب حلب و دیگری جنوب استان ادلب آغاز کرده و توانسته طی این مدت کوتاه، ۶۰۰ کیلومتر مربع را به همراه اتوبان حلب دمشق آزاد و پاکسازی کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: