رونالدو چگونه باعث دگرگونی اقتصاد یووه شد؟

کدخبر: 2346467

حضور کریستیانو رونالدو برای باشگاه یوونتوس از لحاظ مالی سود فراوانی به همراه داشته است.

ورود کریستیانو رونالدو به یوونتوس این باشگاه را از لحاظ اقتصادی دگرگون کرده است. حضور رونالدو نه تنها از لحاظ ورزشی که از لحاظ مالی نیز برای باشگاه تورینی پرسود بوده است.

سه شنبه گذشته یوونتوس در سایت رسمی خود اعلام کرد کمپانی آلیانس قراردادش را تا ۲۰۳۰ تمدید کرده و بر این اساس ۱۰۳.۱ میلیون یورو نیز پرداخت خواهد کرد؛ به عبارتی سالی ۱۰.۳ میلیون یورو. همچنین تا ۲۰۳۰ نیز نام ورزشگاه یوونتوس، "آلیانس آرنا" خواهد بود و نام این کمپانی روی پیراهن های تمرینی یوونتوس و نیز در پشت پیراهن تیم زنان باشگاه نیز به چشم خواهد خورد.

از ۱۰ جولای ۲۰۱۸ که رونالدو به یوونتوس پیوست، تمام اسپانسرهای این باشگاه قرارداد خود را تمدید کردند. کمپانی آدیداس با وجود اینکه رونالدو سال هاست برای نایکی تبلیغ می کند، قراردادش با یوونتوس را بهبود بخشید و تمدید کرد.

قرارداد قبلی آدیداس با یوونتوس ۲۳.۵ میلیون یورو در سال بود که به ۵۱ میلیون یورو افزایش یافت و همچنین یوونتوس ۱۵ میلیون یورو پاداش نیز برای این تمدید دریافت کرد.

دیگر اسپانسر باشگاه یعنی کمپانی جیپ نیز قراردادش با یونتوس را از ۱۷ میلیون یورو به ۴۲ میلیون یورو افزایش داد. جیپ تحت مالکیت خانواده آنیلی قرار دارد و این خانواده به دلیل حضور رونالدو ترجیح دادند سرمایه گذاری خود روی باشگاه را به بیش از دو برابر افزایش دهند.

«ورزش سه»

ارسال نظر: