فرمانده آمریکایی، چین را تهدیدی برای منطقه اقیانوس آرام دانست

کدخبر: 2346439

یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا مدعی است دولت چین، حاکمیت و استقلال جزیره‌های کوچک در اقیانوس آرام را تهدید کرده و ثبات منطقه را نیز تضعیف می‌کند.

دریاسالار «فیلیپ دیویدسون» فرمانده مرکز فرماندهی ایندو-پاسیفیک نیروی دریایی آمریکا، چین را تهدیدی برای ثبات منطقه اقیانوس آرام توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دیویدسون در اظهاراتی که به نظر می‌رسد تنش‌ها با چین را افزایش دهد، گفت آمریکا برای مقابله با چین در منطقه اقیانوس آرام، کاملا وارد میدان شده است.

بر این اساس، وی چین را به داشتن «ادعای سرزمینی زیاده‌خواهانه، دیپلماسی تله‌ی وام، نقض توافقات بین‌المللی، سرقت اموال بین‌المللی، ارعاب نظامی و فساد آشکار» متهم کرد.

به نوشته رویترز، این فرمانده آمریکایی طی سخنرانی در سیدنی اظهار داشت: «حزب کمونیست چین می‌خواهد جریان تجارت، دارایی، مخابرات، سیاست و روش زندگی در ایندو-پاسیفیک را تحت کنترل بگیرد».

سفارتخانه چین در استرالیا فعلا به این ادعاهای دیویدوسون واکنش نشان نداده اما دولت پکن در گذشته نیز اتهام‌زنی‌های آمریکا مبنی بر «رفتار ستیزه‌جویانه و کشاندن اقتصادهای کوچک به تله‌ی وام» را قویاً رد کرده بود.

مقام‌های پکن پیش از این بارها به آمریکایی‌ها درباره تحرکاتشان در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان هشدار داده‌ و این مناطق را بخشی از سرزمین چین خوانده‌اند اما تحرکات واشنگتن ادامه یافته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: