ایران در رتبه ۱۵ تولید علم در جهان

کدخبر: 2346410

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گزارش اخیر «ان اس اف» که در دسامبر ۲۰۱۹ منتشر شده نشان می‌دهد که ایران به رتبه ۱۵ تولید علم ارتقاء پیدا کرده و در میان این کشورها از رتبه اول تولید علم در جهان برخوردار است.

جلسه شورای مدیران و معاونین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست سعید رضا عاملی به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اختصاص داشت.

عاملی در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک سند پویاست و موارد فراوانی برای استخراج راهبردهای محوری برای رشد و پیشرفت را شامل می‌شود که باید در بستر ۸ برنامه آینده پنج ساله کشور ظرفیت‌سازی‌های اقدامی پیدا کند.

وی گفت: صدور این بیانیه یک نوآوری است و به نوعی جمع‌بندی چهل سال اول انقلاب اسلامی به عنوان گام اول انقلاب محسوب می‌شود.

دبیر شورای عالی اقلاب فرهنگی افزود: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله‌العالی» چندین محور را به عنوان نتایج زحمات چهار دهه ملت ایران دسته‌بندی می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی سعی می‌کنند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف را انکار کنند اما آمار و واقعیت‌ها چیز دیگری می‌گویند. گزارش اخیر «ان اس اف» که در دسامبر ۲۰۱۹ منتشر شده نشان می‌دهد که ایران به رتبه ۱۵ تولید علم ارتقاء پیدا کرده و در میان ۱۵ کشور اول از رتبه اول تولید علم در جهان برخوردار است.

عاملی افزود: جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ نرخ رشد ۱۰.۹۹ را به خود اختصاص داده است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به آمار رشد علمی کشور گفت: البته باید رشد اقتصادی هم به همین اندازه رشد علمی باشد. اگر ما به رشد اقتصادی دو رقمی برسیم به نقطه قدرت و قوت می‌رسیم که دیگر دشمنان انقلاب دچار یأس و ناامیدی قطعی می‌شوند.

وی با اشاره به طرح موضوع «ایران قدرتمند» توسط رهبر حکیم انقلاب گفت: ایشان تأکید کردند که اگر کشور قدرتمند شود دیگر دشمنی‌ها بر روند حرکت کشور تأثیر نخواهد گذاشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنان خود با اشاره به هدف‌گذاری بیانیه گام دوم برای آینده انقلاب اسلامی افزود: در این بیانیه راهبردی هدف نهایی از انقلاب اسلامی، تمدن سازی نوین اسلامی است و تحقق این هدف نیاز به یک کار سنگین علمی و فرهنگی دارد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: