محمود عباس: آماده مذاکره با اسرائیل هستیم!

کدخبر: 2346372

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بر آمادگی خود برای آغاز مذاکرات با اسرائیلی‌ها تحت نظارت بین‌المللی تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بر آمادگی خود برای آغاز مذاکرات با اسرائیلی‌ها تحت نظارت بین‌المللی تاکید کرد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ایهود المرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برای بازگشت به مذاکرات با اسرائیلی‌ها از همان نقطه‌ای که متوقف شده بود و تحت نظارت کمیته بین‌المللی چهارجانبه صلح برای رسیدن به صلحی عادلانه و جامع اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: ما آماده آغاز مذاکرات صلح هستیم اما تنها براساس شرایط طرحی که در سال ۲۰۰۸ و در دوران نخست وزیری المرت ارائه شد. همانطور که امروز هم در شورای امنیت گفتم کاملا آماده از سرگیری مذاکرات کاملا از جایی هستم که با المرت متوقف شد و آن هم تحت نظارت کمیته بین المللی چهارجانبه صلح و نه براساس طرح الحاق و مسروعیت بخشی به شهرک‌ها که مخرب راه حل دوکشوری است . ما همکاری نزدیکی با یکدیگر برای دستیابی به یک معاهده تاریخی صلح داشتیم و راهی طولانی طی کردیم و تمامی مسائل ر برای ایجاد وضعیت دائمی فراهم کردیم.

وی معامله قرن را بار دیگر رد کرد و گفت که این معاهده فقط منطقه و مردمش را بیشتر و بیشتر به دور خشونت و هرج و مرج می‌کشاند.

عباس اظهار کرد: در مذاکرات قبلی به راه‌حل نزدیک شدیم اما به آن دست نیافتیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما به دنبال تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی در کنار "کشور اسرائیل" با پایتختی قدس غربی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تنها به مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز باور دارد، گفت: هرگز به خشونت متوسل نخواهیم شد و به مبارزه با تروریسم و همکاری امنیتی با تمامی کشورها باور داریم.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از المرت در دیدارش با عباس گزارش دادند: بسیار خوشحالم که امروز بار دیگر تعهد عباس به روند صلح را شنیدم. عباس و تشکیلات خودگردان فلسطین هر کاری برای برقراری صلح انجام دادند، عباس تنها شریک روند صلح است.

المرت افزود: برای اینکه صلح محقق شود باید مذاکرات مستقیمی میان دو طرف برقرار شود، تنها رهبری که نماینده فلسطینی‌ها و آماده مذاکره با اسرائیل است، ابومازن (محمود عباس) است، او "مرد صلح" است و با "تروریسم" مبارزه می‌کند به همین دلیل با او مذاکره کردم.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: این مساله زمان خواهد برد اما در نهایت انجام خواهد شد و شریک اسرائیل در این مذاکرات عباس خواهد بود.

او با اشاره به مشکلات سیاسی نتانیاهو گفت: چه کسی از طرف اسرائیل در این مذاکرات شرکت خواهد کرد؟ امسال او را خواهیم شناخت.

المرت همچنین در انتقاد از طرح صلح پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا برای خاورمیانه، گفت: معامله قرن بدون مراجعه به فلسطینی‌ها تدوین شد، دولت فعلی آمریکا در این زمینه به شکل درستی عمل نمی‌کند.

این اظهارات المرت تنها چند ساعت پس از سخنرانی عباس در شورای امنیت و مخالفت او با طرح صلح پیشنهادی آمریکا بود.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: