پرواز هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا در غرب لیبی

کدخبر: 2346264

منابع خبری از مأموریت یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا در غرب لیبی خبر دادند.

منابع خبری از پرواز یک فروند هواپیمای تجسسی نیروی دریایی آمریکا در اطراف لیبی خبر دادند.

یک فروند هواپیمای تجسسی از نوع «ایی‌پی‌- 3 لاکهید مارتین» نیروی دریایی آمریکا بعد از ظهر یکشنبه حوالی سواحل لیبی رصد شد.

این هواپیمای تجسسی نیروی دریایی آمریکا صبح یکشنبه از پایگاه هوایی «سودا» در یونان برخاست و طی یک ماموریت شناسسی، تجسسی در غرب لیبی پرواز کرد.

چندی قبل برخی منابع مطلع اعلام کردند که سامانه‌های دفاع موشکی «پنتسیر» ساخت روسیه پهپادهای تجسسی آمریکایی را در لیبی سرنگون کرده‌اند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

این کشور از بیش از ده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس (غرب) تبدیل شده و حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخودارند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: