افشای دیدار محرمانه بن سلمان و نتانیاهو در عربستان

کدخبر: 2346212

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از برخی منابع فاش کرد ولیعهد سعودی اواخر آبان ماه در «نئوم» با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت محرمانه دیدار کرده است.

منبعی مصری به روزنامه العربی الجدید از تحرکاتی در میان برخی از کشور‌های عربی و خلیجی برای برگزاری نشستی علنی با رژیم صیهونیستی پیش از انتخابات آتی این رژیم خبر داد.

این منبع تاکید کرد: مصر و امارات نقش فعالی در هماهنگی‌ها برای برگزاری این نشست پیش از ۲ مارس (دوازدهم اسفند) دارند و این تلاش‌ها در چهارچوب هماهنگی بیشتر با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اعطای قدرت بیشتر به وی برای غلبه بر بحران‌های داخلی این رژیم است.

از سوی دیگر، منابعی ویژه از دیدار محرمانه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و بنیامین نتانیاهو در نیمه دوم ماه نوامبر (آبان) در منطقه نئوم در ساحل دریای سرخ پرده برداشتند.

به گفته این منابع، این دیدار که با پیشنهاد رژیم صهیونیستی برگزار شد، طرفین در خصوص طرح‌های ویژه برای مقابله با ایران، تشکیل جبهه واحد برای رویارویی با آن و جلوگیری از تحرکات تهران در منطقه گفت‌وگو شده است.

همچنین در این دیدار درباره امکان اعلام برخی از گام‌های عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی حتی به صورت تبلیغاتی گفت‌وگو شده تا این اقدام کمکی به پیشبرد اهداف نتانیاهو در حل بحران سیاسی تشکیل کابینه باشد.

منابعی دیپلماتیک پنج‌شنبه گذشته به روزنامه «اسرائیل هیوم» اعلام کردند که تماس‌های متعددی میان واشنگتن، تل آویو، قاهره و ریاض برای سازماندهی نشستی در قاهره میان نتانیاهو و محمد بن سلمان برقرار شده است.

به گفته این منابع، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و تیم وی نیز تماس‌هایی در ماه میلادی اخیر در این خصوص داشته‌اند تا بتوانند این نشست را در هفته‌های آینده و قبل از انتخابات رژیم صهیونیستی برگزار کنند.

این روزنامه عبری زبان همچنین اعلام کرد که طرف‌های مصری و آمریکایی و حکام عربستان، امارات، سودان و بحرین نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

پیش از این نیز بحرین پیشنهاد داده بوده که میزبان این نشست در منامه باشد و از ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز دعوت کرده بود در این نشست شرکت کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: