وزیر کار: ۷۷۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت سبد حمایتی شدند

کدخبر: 2346187

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پس از بررسی و رسیدگی به شکایت حدود ۳ میلیون و ۷۰ هزار خانوار نسبت به بسته حمایتی معیشتی، ۷۷۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت سبد حمایتی شدند.

محمد شریعتمداری صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی دولت با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی در طول سال در اجرا است اظهار داشت: در وزارت نیرو طرح‌های مختلف با مشارکت مردمی دولتی در تاسیس واحدهای مختلف در حوزه انرژی در هر هفته مشاهده می‌شود و در ایام‌های گوناگون از جمله هفته دولت، دهه مبارک فجر و دیگر ایام سال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرکز انرژی ایران در عسلویه در خدمت مردم استان بوشهر هستیم خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر 66 میلیارد تومان در بخش‌های گوناگون در عسلویه پروژه در بخش‌های گوناگون مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مراکز اقتصادی فراوانی در شهرستان عسلویه قرار دارد گفت: بخشی از پروژه‌های افتتاحی در عسلویه مربوط به طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی است.

شریعتمداری با بیان اینکه عسلویه نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد گفت: بخشی از آنها به‌ویژه در حوزه صنایع پتروشیمی در کنار بزرگترین مرکز تولید گاز جهان دارای یک ذخیره ارزشمند در دنیا و واحدهای متعدد پتروشیمی در عرصه گاز و توسعه است که هر کدام نقش مهمی در اشتغال منطقه دارند.

وی تاکید کرد: وزارت تعاون تلاش دارد در همه فعالیت‌های اقتصادی در منطقه پارس جنوبی ابتدا توجه به ساکنان منطقه و بومی‌ها برای ایجاد رفاه نسبی برای مردم منطقه در پی داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در کنار منافع ملی پروژه‌های پارس جنوبی که برای کشور دارد تلاش می‌شود وضعیت رفاه عمومی نسبی بیشتر برای مردم منطقه داشته باشد.

شریعتمداری با بیان اینکه بررسی در این زمینه عقب ماندگی‌هایی داریم گفت: با کمال تاسف شواهد نشان می‌دهد که در این زمینه عقب ماندگی‌هایی داریم و تلاش خدمتگزاران مردم این است که در مدت زمان باقی مانده از عمر این دولت این فاصله تا حد مقدور کم شود.

وی سبد معیشی دولت را مهم‌ترین طرح‌ها در عرصه معیشتی دانست و افزود: مهمترین طرح معیشتی ارائه سبد حمایت معیشتی دولت است که در ماه‌های اخیر این منابع برای حدود 60 میلیون نفر جمعیت ایران با غلظت در شهرهای کمتر برخوردار توزیع شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزوده شدن خانوارهای جدید برای دریافت بسته معیشتی خبر داد و بیان کرد: پس از بررسی و رسیدگی به شکایت حدود 3 میلیون و 70 هزار خانوار که نسبت به بسته حمایتی تقاضای جدید داشتند و خود را مستحق دریافت می‌دانستند تا امروز در 2 تا 3 نوبت قریب به 770 هزار خانوار که بر اساس تقاضاهای جدیدشان مشمول شناخته شدند به مجموعه کسانی که از سبد حمایتی برخوردار بودند اضافه شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه رسیدگی و برگزاری آزمون وسع هر 6 ماه یک بار بر اساس مصوبه هیئت وزیران انجام می شود خاطرنشان کرد: در صورتی که افرادی نسبت به دریافت این سبد استحقاق پیدا کنند با بررسی از طریق آزمون وسع که به‌صورت متمرکز در سطح کشور انجام می‌شود نسبت به پرداخت آن اقدام خواهد شد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: