امیر نصیرزاده:

تولید جنگنده کوثر در حال پیگیری است

کدخبر: 2346181

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: تولید جنگنده کوثر در حال پیگیری است و هر ساله تعداد این جنگنده ها افزایش خواهد یافت.

جمعی از وابستگان نظامی کشورهای خارجی شب گذشته طی مراسمی با حضور در هتل نهاجا با امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش دیدار و گفتگو کردند.

در این مراسم فرمانده نهاجا و همچنین نماینده‌ای از وابستگان نظامی حاضر در ایران به سخنرانی پرداختند و در پایان نیز بیش از ۳۵ وابسته نظامی حاضر در جلسه عکس یادگاری با امیر خلبان نصیرزاده ثبت کردند.

امیر نصیر زاده در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش، اظهار داشت: بسیار مفتخر هستیم که یکی از روزهای دهه فجر متعلق به نیروی هوایی است؛ از همه فجرآفرینان تشکر می‌کنیم که با تشخیص درست راه درست از غلط، از طاغوت بریدند و به انقلاب اسلامی ایران پیوستند.

وی با بیان اینکه تولید جنگنده کوثر در حال پیگیری است و هر ساله تعداد این جنگنده‌ها افزایش خواهد یافت، افزود: در نظر داریم به امید خدا در رژه روز ارتش (۲۹ فروردین) سال آینده یک رژه ۳ فروندی انجام دهیم؛ سال گذشته در این رژه یک مانور تک فروندی انجام شد و امیدواریم در رژه آتی شاهد اجرای مانور سه تایی از جنگنده کوثر باشیم که این ۳ فروند می‌تواند پایه‌ای برای تشکیل تیم آکروجت باشد.

امیر نصیرزاده همچنین در پاسخ به سوالی درباره حاکمیت بر فضای کشور، گفت: در موضوع حاکمیت بر فضای کشور یکی از اصول قدرت هوایی است و هر کشوری اگر بخواهد به درستی قدرت هوایی خود را اعمال کند، باید بر فضای کشور خود حاکمیت داشته باشد؛ یعنی باید با هر تهدید موجود مقابله کنیم و اجازه ندهیم کسی که شرارت کرده و در کشور ناامنی ایجاد کرده است با امنیت از فضای کشورمان رد شود؛ این جزء اصول قدرت هوایی است و ما این توانمندی را داریم تا برای دفع هر نوع تهدیدی یا پاسخگویی به آن، قدرت هوایی خود را به درستی اعمال کنیم.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: