عراق و ایران در کنار هم ایستادند

نوری المالکی: مکتب جهاد ادامه دارد

کدخبر: 2346156

رهبر ائتلاف دولة القانون و نخست وزیر اسبق عراق تاکید کرد که عراق و ایران در کنار هم بر فتنه و تروریسم پیروز شده‌اند و مکتب جهاد همچنان ادامه دارد.

«نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون در عراق تأکید کرد که ملت عراق و ایران در کنار هم بر تروریسم غلبه کردند.

المالکی طی نطقی در آئین گرامیداشت چهلم فرماندهان شهید مقاومت در بغداد گفت: «ملت عراق با باورهای جمهوری اسلامی ایران متحد و هماهنگ شد و از همین رو بر تروریسم فائق آمد».

به نوشته پایگاه خبری «موازین نیوز»، نخست وزیر اسبق عراق تاکید کرد: «ما فرقه‌گرایی را ساقط کردیم در حالی که ما را به آن متهم کردند. ما فرمانده شهید [قاسم] سلیمانی را از دست دادیم اما مکتب جهاد را از دست ندادیم».

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: