انتقاد تند تهیه‌کننده فیلم کیمیایی از اظهارات شهاب حسینی

کدخبر: 2346141

جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم سینمایی «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی با انتقاد از اظهارات شهاب حسینی، به لغو نشست رسانه‌ای این فیلم از طرف مسئولان جشنواره معترض شد.

بعد از اکران فیلم سینمایی «خون شد» در پردیس سینمایی ملت و به‌رغم لغو نشست رسانه‌ای این فیلم، جواد نوروزبیگی در میان خبرنگاران حاضر شد و ضمن اعتراض به اظهارات شب گذشته شهاب حسینی در جشنواره فجر علیه مسعود کیمیایی گفت: مسعود کیمیایی پیر سینمای ایران است و این برخوردها زیبنده او نیست. ما می‌دانیم که او چه کار ویژه‌ای کرده است و اکرانش هم با موفقیت انجام می‌شود. این رسالت شماست که صدای آقای کیمیایی باشید. چه از فیلم خوشتان آمده چه نه، باید درباره آن بنویسید.

وی با اشاره به نشست فیلم سینمایی «شین» و اظهارات شهاب حسینی گفت: شب گذشته موقعیت را به آقای حسینی دادند اما امروز این کار را با ما نکردند. این اشتباه است که عزیزی بزرگ سینما را تخریب می‌کند، و شما هم کوتاه آمدید اگر کسی حرف نزند و کیمیایی تخفیف ببیند خوب نیست.

کیمیایی تصمیم داشت بیاید، اما...

نوروزبیگی عنوان کرد: کیمیایی آزرده است، دیشب هم تصمیم داشت می‌گرفت به این نشست بیاید ولی ساعت یک شب به من زنگ زد و گفت من بیایم؟ من چطور به این مراسم بیایم که در آن این همه تخریب شده‌ام. او آزرده است. باید بگویم حرف‌های آقای کیمیایی مربوط به سقوط هواپیما و ..‌نبود بلکه ایشان از جشنواره ناراحت بود الان به ما اعلام کردند نشست نداریم

این تهیه‌کننده گفت: برای این فیلم نشست نگذاشتند ولی برای فلیمی خارج از مسابقه نشست می‌گذارند.‌ چرا این کار را کردند در حالی که ما بودیم تا پاسخ بدهیم.

وی با اشاره به صحبت‌های شهاب حسینی عنوان کرد: من به نظر ایشان هم احترام می‌گذارم اما شهاب باید درباره فیلم خود صحبت کند نه آقای کیمیایی. این شرایط برای سینمای ایران خوب نیست که بزرگ سینما را تخریب می‌کنند.

نوروزبیگی گفت: سینما پیامش این نیست. اگر قرار باشد ما هنرمندان در سالن خودمان خودمان را تخریب کنیم، کار به خوبی پیش نمی‌رود بنابراین توقع نداشته باشید جماعتی فیلم ما را ببینند.

فیلم آدم‌ها را نقد کنید نه خودشان را

علیرضا زرین دست فیلمبردار این اثر هم عنوان کرد: نباید به این شکل این شخصیت را تخریب کرد در حالی که او حتی گفته برای قسمت کارگردانی، خون شد را داوری کنید. سینما نباید با رفتارهای تخریب گرانه قضاوت کند. این رفتار تاسف‌آور است. فیلم آدم‌ها را نقد کنید، نه خودشان را. این جشنواره نامش جشنواره فیلم فجر است نه جشنواره انتقاد از شخصیت ها.

لیلا زارع بازیگر این اثر هم اظهار کرد: ناراحت بودم که کیمیایی نمی‌آید اما برای او احترام قائلم و الان می‌فهمم که چرا نیامد.

نوروزبیگی عنوان کرد: من برای «عنکبوت» در خدمت آقای رنجکشان بودم که آقای رنجکشان گفت به خدمت آقای کیمیایی برسم، من با اشتیاق به سراغ کیمیایی رفتم من با تشویق آقای رنجکشان به سراغ او رفتم.

وی عنوان کرد: ما قرارداد اکران را بستیم و آقای سرتیپی این کار را می‌کند. به پخش کننده گفتیم که شرایط خوب را ایجاد کند.

نوروز بیگی اظهار کرد: من در فیلمنامه متوجه شدم خون شد، یکی از بهترین آثار کیمیایی است خودش هم گفت این فیلم جزو پنج فیلم خوبم است.

وی عنوان کرد: ما کیمیایی را آماده کرده بودیم که آخر نمایش بیاید، اما او ناراحت بود به من گفت شرایط را ببینید و من را متقاعد کرد که نیاید. گفت با شرایط فعلی اگر بیایم باید پاسخی بدهم که در شأن من نیست. آقای کیمیایی در جلساتی که با سعید آقاخانی داشت تصمیم گرفت این بازیگر در این پروژه باشد و همه بازیگران با دقت و نظر آقای کیمیایی انتخاب شدند.

وی ادامه داد: پیام فیلم از نظر من کانون خانواده است که خانه و خانواده حفظ شود اتفاقا پیام آقای کیمیایی این بود که خانواده دور هم گرد شوند بعد از جشنواره آقای کیمیایی بالای سر حضور پیدا می‌کند و در هنگام پخش قوی در کنار ما می‌ایستد.

وی درباره انتخاب بازیگران گفت: انتخابی که شد انتخاب آقای کیمیایی بود البته ایشان با خیلی از بازیگران صحبت کرد هر کارگردانی این کار را می‌کند البته برخی بازیگران وقتشان با وقت او یکی نبود.

دوست داشتیم نشست رسانه‌ای برگزار شود

نوروزبیگی اظهار کرد: امروز از سوی جشنواره به من گفتند چون کارگردان نیست و سوال‌ها بیشتر حول محور کارگردان است پس نشست شما برگزار نمی‌شود ما دوست داشتیم برگزار شود.

زرین دست در ادامه با اشاره به اینکه پیشنهاداتی در فیلمنامه به کیمیایی داده است، اظهار کرد: من هم پیشنهادلتی می‌کردم و اغلب پیشنهادات من انجام شد این هشتمین فیلم من با کیمیایی است او یکی از فیلمسازانی است که پشت صحنه و جلوی دوربین خوبی دارد.

رنجکشان: به هیچ کس بدهکار نیستم

در ادامه رنجکشان اظهار کرد: دودستگی در همه کارها اشکال ایجاد می‌کند و این به معنای فنا شدن در زندگی است باید همه دست به دست هم بدهیم و خدمت کنیم در تمام دنیا اگر کسی تابلو می‌خرد از مالیات معاف می‌شود چون به هنر کمک کرده اگر سرمایه گذاری پولش را به صرف دلار نمی‌کند و ان را وارد هنر می‌کند این یک خدمت است.

وی افزود: من هفتاد سال دارم ۵۴ سال کار کرده ام و یک ریال به هیچ بانک، اداره دارایی و... بدهکار نیستم. پس نمی‌شود کسی بنشیند حرف‌هایی بزند که برای خانه و کنار شومینه است. درآمد من از همه شغلی است. من واردات و صادرات داشتم و الان هم بزرگترین دفتر هواپیمایی را دارم، من از بی‌درآمدی به اینجا نیامده‌ام. من عاشق هنر هستم اگر من نبودم شاید فیلم کیمیایی ساخته نمی‌شد.

وی گفت: اگر بخواهیم فقط مردم را بخندانیم شاید می‌شد برداشت دیگری کرد. ولی من به دغدغه‌های مردم فکر می‌کنم سال گذشته سرخپوست و متری شیش و نیم من را داشتم که موفق بود. من در این حوزه آدم واردی نیستم، ولی انتخاب‌هایم درست بوده است. همین الان سه چهار فیلم خوب داریم که یکی از ان‌ها برای من است. من سعی می‌کنم کاری کنم که با اندک سرمایه ام که از هیچ جا برداشت نکرده ام خدمتی برای مردممان کنم که از کارم خوششان بیاید.

بعید است «عنکبوت» توقیف شود

وی درباره سرنوشت «عنکبوت» گفت: من بعید می‌دانم این فیلم توقیف شود چون کار اشتباهی نکردم مجوزهای آن از همه جا گذشته و به دست جشنواره رسیده است. عنکبوت فیلم خوبی است و ایرج زاد فیلم خوبی است امیدوارم مردم خوششان بیاید.

رنجکشان در پایان گفت: دوست داریم دردل مردم را نشان بدهیم و خدمت کنیم ما تاکنون این‌طور سعی کردیم بسازیم.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: