تصاویر: تظاهرات مردم ترکیه علیه «معامله قرن»

کدخبر: 2346119

در ادامه اعتراض‌های بین‌المللی علیه طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» آمریکا، امروز یکشنبه مردم ترکیه در شهرهای استانبول، دیاربکر و سقاریه تظاهرات اعتراضی ترتیب دادند.

همزمان با سخنرانی امروز یکشنبه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در اجلاس پارلمانی کشورهای حامی «قدس» در پایتخت مالزی، حامیان فلسطین در حداقل سه شهر ترکیه تظاهرات برپا و با طرح ضد فلسطینی معامله قرن مخالفت کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان ترکیه‌ای در شهر استانبول تجمع اعتراضی در حمایت از فلسطینیان ترتیب دادند و با سر دادن شعارهایی مخالفتشان را با طرح سازش آمریکایی‌-صهیونیستی معامله قرن ابراز کردند.

معترضان در این تجمع مردمی که در حال برگزاری است، ضمن به اهتزاز در آوردن پرچم‌های ترکیه و فلسطین، حمایت خود را از فلسطینیان اعلام کردند.

از شهرهای دیاربکر و سقاریه در ترکیه هم خبر رسیده که حامیان فلسطین با حضور در خیابان‌ها مخالفت خودشان را با طرح سازش آمریکایی‌ها اعلام کردند.

به گفته مسئولان برگزاری این تظاهرات، «هدف از این تظاهرات محکوم کردن معامله قرن و ایستادن در کنار قدس به منظور مقابله با قلدری قرن است».

ساعتی قبل از شروع تظاهرات در استانبول، اردوغان طی سخنرانی ویدئو کنفرانسی در اجلاس پارلمانی کشورهای حامی «قدس» در مالزی گفته بود: «قدس خط قرمز ماست؛ این مسئولیت را داریم که از مسجدالأقصی حفاظت کنیم. این به اصطلاح معامله قرن، فقط یک رویاست که روند صلح در منطقه را به خطر می‌اندازد.»

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: