مسؤول فلسطینی: محمود عباس می‌ترسد به غزه برود

کدخبر: 2346089

یک مقام مسؤول در تشکیلات خودگردان اعلام کرد، رئیس این نهاد می‌خواهد به نوار غزه سفر کند اما بیم آن را دارد که رژیم صهیونیستی اجازه بازگشت وی به کرانه باختری را صادر نکند.

یک مقام مسؤول در تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان تمایل داده به نوار غزه سفر کند اما نگران است که رژیم اسرائیل اجازه بازگشت او به کرانه باختری را ندهد.

این مقام فلسطینی به روزنامه صهیونیستی «جزازولم پست» گفت: در پی رونمایی از طرح دونالد ترامپ برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی، عباس از تمایل خود برای برگزار مذاکرت با رهبران حماس با هدف پایان اختلافات با جنبش فتح سخن گفته است.

وی افزود، عباس معتقد است که پایان اختلافات میان فتح حماس و تحقق وحدت ملی پاسخی مناسب به «توطئه ترامپ برای نابودی مسأله فلسطین» باشد.

این مقام مسؤول تأکید کرد، با وجود اینکه عباس تمایل به سفر به غزه را دارد اما تا زمانی که تأکیداتی از طرف‌های بین‌المللی مبنی بر اینکه اسرائیل اجازه بازگشت وی را به رام‌الله می‌دهد، اقدام به انجام این سفر نخواهد کرد.

پس از سفر «اسماعیل جبر» و «روحی فتوح» دو عضو کمیته مرکزی جنبش فتح به نوارغزه، توافقی میان این جنبش و حماس برای برگزاری نشست پنج جانبه با دیگر گروه‌های فلسطینی حاصل شده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: