آمریکا پایگاه‌های نظامی جدید در شمال سوریه بنا می‌کند

کدخبر: 2346070

برخی منابع اعلام کردند که آمریکا به منظور تثبیت حضور خود در منطق نفت‌خیز در شمال شرقی سوریه پایگاه‌های نظامی جدیدی در استان الحسکه ایجاد می‌کند.

خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) به نقل از منابعی موثق نوشت، آمریکا به منظور تثبیت حضور خود در منطقه نفت‌خیز در شمال شرقی سوریه پایگاه‌های نظامی جدیدی در استان الحسکه ایجاد می‌کند.

آناتولی در گزارش خود افزود، آمریکایی‌ها احداث پایگاهی در روستای «تل براک» در فاصله 40 کیلومتری شهر الحسکه را «به صورت فوری آغاز کرده‌اند».

در همین چارچوب، نیروهای آمریکایی هفته گذشته ماشین‌آلات و تجهیزات ساختمانی را از عراق از طریق گذرگاه مرزی «الولید» به روستای تل براک منتقل کردند.

بر این اساس، نظامیان آمریکایی پرچم کشورشان را در مرکز روستای تل براک نصب کردند و بالگردهای نظامی آمریکایی نیز پروازهای شناسایی در آسمان منطقه تعیین‌شده برای احداث پایگاه، انجام می‌دهند.

منابع مذکور تصریح کردند، از سوم فوریه کار ساخت و ساز در بخش شمالی تل براک آغاز شده است.

این گزارش خاطرنشان کرد که هدف ارتش آمریکا از ساخت این پایگاه تلاش برای قطع کردن مسیر حرکت نظامیان روسی به یکی از مهم‌ترین مراکز تولید نفت در سوریه در میدان نفتی «الرمیلان» در حومه شمال شرقی الحسکه است.

همزمان نیروهای آمریکایی در استان دیرالزور نیز یکی از ساختمان‌های محله «غویران» در الحسکه را به یک پایگاه نظامی تبدیل کردند تا بر تولید نفت در این استان نظارت داشته باشند.

در همین راستا، مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»- وابسته به معارضان- اعلام کرد که یک کاروان نظامی آمریکا چندی پیش از منطقه کردستان عراق وارد شمال شرق سوریه شد. این کاروان شامل 50 کامیون حامل مواد لجستیکی بوده و قرار است ائتلاف آمریکا از این تجهیزات برای توسعه و احداث پایگاه‌های «تل بیدر» و تل براک استفاده کند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: