السیسی: انتقال تروریست‌ها از سوریه به لیبی پرخطر است

کدخبر: 2346041

رئیس جمهور مصر روز شنبه هشدار داد که انتقال تروریست‌ها از سوریه به لیبی پیامدهای خطرناکی برای کشورهای همجوار لیبی خواهد داشت.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر روز شنبه گفت که توافق بین‌المللی در کنفرانس برلین درباره لیبی نقض شده است.

به گزارش اسکای‌نیوز، وی که در جریان نشست شورای صلح و امنیت آفریقا درباره بحران لیبی صحبت می‌کرد، گفت: «منطقه با چالش‌های گسترده‌ای مواجه است که بارزترین آنها تروریسم، جنایات سازمان یافته و قاچاق انسان است.»

السیسی اضافه کرد: «انتقال تروریست‌ها از سوریه به لیبی پیامدهای خطرناکی برای کشورهای همجوار لیبی خواهد داشت.»

وی تاکید کرد: «تا زمانی که توزیع عادلانه‌ای برای درآمدهای ثروت ملی وجود نداشته باشد، ثبات در لیبی بوجود نخواهد آمد.»

سه روز پیش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به نقل از شبه نظامیان سوری و دو نفر از رهبران شبه نظامی در لیبی گزارش داد که ترکیه برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی شبه نظامیان القاعده و داعش را به لیبی فرستاده است.

رهبران شبه نظامیان در لیبی که نامشان به دلیل حساسیت موضوع فاش نشده به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که ترکیه بیش از 4000 از جنگجویان خارجی را به طرابلس فرستاده که دهها نفر از آنها به شبه نظامیان تندرو وابسته هستند.

لیبی بعد از سقوط دولت معمر القذافی،‌ درگیر جنگ داخلی است. شبه‌نظامیان شرق لیبی (پارلمان در طبرق) از بهار گذشته با هدف تصرف پایتخت، به طرابلس در غرب لیبی که دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج در آن مستقر است، حمله کرده‌اند و درگیری طرفین هنوز ادامه دارد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: