عقب‌نشینی «کلاه‌ آبی‌ها» از میدان التحریر بغداد آغاز شد

کدخبر: 2346016

یک منبع امنیتی اعلام کرد که نیروهای موسوم به کلاه آبی عقب نشینی خود از میدان التحریر در مرکز بغداد را آغاز کرده‌اند.

این منبع تصریح کرد: کلاه آبی‌ها شروع به عقب‌نشینی از میدان التحریر و رستوران ترکی در مرکز بغداد، پایتخت عراق کرده‌اند.

پیشتر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق خواستار عقب‌نشینی کلاه‌ آبی‌ها و سپردن مسئولیت حفاظت از شرکت کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت آمیز و چادرهای تحصن کنندگان به نیروهای امنیتی شده بود.

صدر همچنین خواهان برگزاری تظاهرات گسترده در روز جمعه شد.

کمی پیشتر فعالان برجسته اعتراضات مردمی در بغداد و دیگر استان‌های عراق و نمایندگانی از جریان صدر این کشور پس از چند روز درگیری، درباره برقراری آرامش با یکدیگر به توافق رسیدند.

معترضان میدان التحریر بغداد و ابو دعاء العیساوی، نماینده رهبر جریان صدر عراق در نشستی که تا ساعات اولیه بامداد امروز ادامه داشت، درباره برخی مسائل توافق کردند.

العیساوی در این نشست تعهد داد کلاه‌آبی‌ها، نیروهای وابسته به جریان صدر عراق از میادین اعتراض عقب‌نشینی کرده و مسؤولیت برقراری امنیت را به نیروهای امنیتی عراق بسپارند.

نماینده رهبر جریان صدر عراق در ادامه بر تعهد خود به امکان بازگشت تظاهرکنندگان به رستوران ترکیه‌ای مشرف به میدان التحریر و پل الجمهوریه که پایگاه و نماد معترضان بغداد است، تاکید کرد.

همچنین به تظاهرکنندگان اطلاع داده شد که در صورت ادامه مخالفت تظاهرکنندگان با محمد توفیق علاوی، نخست وزیر مکلف، ائتلاف سائرون وابسته به جریان صدر، امکان سلب رای اعتماد از علاوی را در پارلمان بررسی می‌کند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: