استفاده تبلیغاتی از حجاب در تبلیغات انتخاباتی دموکرات‌ها

کدخبر: 2346010

«نیدا علام» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا از طرفداران برنی سندرز بود، اما تصویر او در یک توئیت انتخاباتی هیلاری کلینتون فراگیر شد. «صبیره محمود» هم از زنان مسلمانی است که از طرفداران سندرز است، اما امسال تصویر او در میان طرفداران جو بایدن منتشر شده است.

نسیم آنلاین : «نیدا علام» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا از طرفداران برنی سندرز بود، اما تصویر او در یک توئیت انتخاباتی هیلاری کلینتون فراگیر شد. «صبیره محمود» هم از زنان مسلمانی است که از طرفداران سندرز است، اما امسال تصویر او در میان طرفداران جو بایدن منتشر شده است. گاردین در گزارشی نوشت: صبیره می‌گوید احساس ناراحتی دارم، چون آنها می‌خواهند با انتشار تصویر من القاء کنند که بایدن، طرفداران مسلمان زنِ جوانی دارد. در حالی که اینگونه نیست و من اصلاً طرفدار او نیستم.

جالب اینجاست که صبیره برای ایراد سؤال از بایدن در یک نشست انتخاباتی او حاضر شده بود و سؤالی کرده بود تا او را به چالش بیندازد. اما بایدن حتی اجازه نداده بود او سؤالش را به طور کامل بپرسد و وسط حرفش پریده بود.

«آینا لی» دیگر زن مسلمانی است که از حامیان سندرز است، اما تصویر او به عنوان یکی از طرفداران الیزابت وارن در اینترنت منتشر شده. آینا می‌گوید احساس بدی دارم. فکر می‌کنم از من سوءاستفاده شده است.

این دو مورد، یادآور انتشار تصویر تأثربرانگیز «نیدا علام» است که در واکنش به کشته شدن یکی از دوستانش در حادثه تیراندازی دانشگاه کارولینای شمالی در سال 2015 در یک مراسم یادبود شرکت کرد، اما بعدها تصویرش به عنوان یکی از حامیان مسلمان هیلاری کلینتون در انتخابات 2016 در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شد. کمیپن انتخاباتی کلینتون در پاسخ به اعتراض علام فقط ابراز تأسف کردند. او اکنون نائب رئیس حزب دموکرات در ایالت کارولینای شمالی است و می‌گوید سیاست آمریکا، جایی برای حاشیه‌نشین‌ها و اقلیت‌ها نیست. آنان صدای ما را نمی‌شنوند.

ارسال نظر: