فیلم: رئیس مجلس کویت:‌ چقدر پول میخواهید که گورتان را از فلسطین گم کنید

کدخبر: 2346009

رئیس مجلس الامه کویت در نشست‌ فوق‌العاده اتحادیه پارلمان‌‌ کشورهای عربی با انداختن یک نسخه از معامله قرن به سطل آشغال، به صاحبان معامله قرن پیشنهاد کرد، نظرتان چیست، پول بدهیم و از خاک مقدس ما گم شوید بیرون.

حجم ویدیو: 180.55K | مدت زمان ویدیو: 00:00:16 دانلود ویدیو

مروزق الغانم رئیس‌ مجلس الامه کویت امروز (شنبه)، در نشست فوق‌العاده اتحادیه پارلمان‌ کشورهای عربی تحت عنوان «حمایت و پشتیبانی از برادران فلسطینی در مسئله عادلانه آنها»،‌ به شدت از طرح موسوم به «معامله قرن» انتقاد کرد.

رئیس‌ مجلس الامه کویت در واکنش به طرح معامله قرن گفت:‌ «ما ملت عرب به شما می‌گوییم، نظرتان چیست در مقابل پول آن هم چند برابر آنچه به ما پیشنهاد می‌کنید، مقدسات ما را رها کنید و از روی زمین مبارک ما گم شوید. [با این توصیفات] معامله قرن اکنون بسیار عالی است».

او در ادامه نسخه‌ای از طرح صلح پیشنهادی دولت آمریکا موسوم به معامله قرن را در سطل آشغال انداخت و گفت:‌ «جای مناسب و حقیقی این طرح زباله‌دان تاریخ است».

امان، پایتخت اردن، امروز (شنبه)، شاهد برگزاری ‌سی‌امین نشست‌ فوق‌العاده اتحادیه پارلمان‌های عربی است. این نشست در حمایت از ملت فلسطین و در محکومیت طرح موسوم به «معامله قرن» برپا شده است.

«معامله قرن» به طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند.

بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد نه بازگشت میلیون‌ها آواره را.

«خبرگزاری فارس»

حجم ویدیو: 180.55K | مدت زمان ویدیو: 00:00:16 دانلود ویدیو
ارسال نظر: