ماهاتیر محمد:

«معامله قرن» بی‌توجهی به احساسات مسلمانان و مسیحیان جهان است

کدخبر: 2345992

نخست‌وزیر مالزی ضمن انتقاد از طرح «معامله قرن» تأکید کرد که این طرح به اصطلاح سازش خیلی راحت و مثل آب خوردن شهر مقدس قدس را به اسرائیل واگذار می‌کند و این بی‌اعتنایی مطلق به احساسات میلیون‌ها مسلمان و مسیحی در جهان است.

«ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی امروز (شنبه) ضمن انتقاد از طرح آمریکایی «معامله قرن» هشدار داد که این طرح می‌تواند به تشدید درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا منجر شود.

بنا به گزارش پایگاه خبری «free malaysia today»، نخست‌وزیر مالزی تصریح کرد که طرح موسوم به «معامله قرن» شهر مقدس قدس را به راحتی (بدون هرگونه زحمت و تلاش) به اسرائیل واگذار کرده است و این بی‌اعتنایی مطلق به احساسات میلیون‌ها مسلمان و مسیحیان سراسر جهان است.

وی در افتتاحیه سومین کنفرانس اتحادیه نمایندگان پارلمانی برای قدس در «کوالالامپور» گفت: «این معاهده تنها درگیری‌های بیشتر را به منطقه می‌آورد و میلیاردها نفر در سراسر جهان در خصوص این موضوع متفق هستند».

ماهاتیر محمد روز 31 ژانویه (10 بهمن ماه)، با محکوم کردن معامله قرن گفت که این یک توافق یک طرفه است و به نفع رژیم صهیونیستی است و تصریح کرد که این یک طرح غیرقابل قبول و غیرمنصفانه برای فلسطینیان است.

ماهاتیر در ادامه افزود که این طرح به اصطلاح صلح، «تنها اشغالگر قدرتمند را تأیید می‌کند و در عین حال، کاملاً حقوق مظلوم را نادیده می‌گیرد».

این مقام عالیرتبه مالزی در ادامه تأکید کرد که معامله قرن هرگز به یک کشور مستقل فلسطین منتهی نمی‌شود و تنها سلطه اشغالگری آپارتایدمانند بر میلیون‌ها فلسطینی را تشدید می‌کند.

ماهاتیر تصریح کرد: «آخرین باری که چنین چیزی اتفاق افتاد، زمانی بود که آلمان، دانزینگ و سوتیدلند را اشغال کرد و مالزی این طرح را کاملاً غیرقابل قبول می‌داند».

رئیس‌جمهور آمریکا هفته قبل در نشست خبری همراه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد و مقرر گردید که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: