لاوروف: عملیات مبارزه با تروریسم در ادلب بر طبق قانون است

کدخبر: 2345969

وزیر خارجه روسیه پیرامون تحولات اخیر سوریه تاکید کرد عملیات مبارزه با تروریسم که در استان ادلب انجام می‌شود، کاملا قانونی است.

روسیه در واکنش‌هایی خشمگینانه، اقدامات تنش‌آمیز و خطرناک نظام ترکیه را در ادلب و رفتار‌های تشنج‌آمیز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را تقبیح کرد، زیرا وی برای به شکست کشاندن تلاش‌های روسیه برای نابودی تروریسم در سوریه تلاش می‌کند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مشترک خبری با همتای مکزیکی خود، گفت: «هر نوع توافق یا تفاهم درباره منطقه کاهش تنش و درگیری در ادلب شامل گروه‌های تروریستی نخواهد شد. عملیات مبارزه با تروریسم که در این استان انجام می‌شود، کاملا قانونی است. ترکیه به تعهدات خود بر اساس توافق سوچی درباره منطقه کاهش تنش و درگیری در ادلب پایبند نبود.»

گزارشگر این شبکه افزود: لاوروف در کنفرانس مشترک خبری با همتای مکزیکی خود، در چارچوب سفر به برخی کشور‌های آمریکای لاتین، این موضع گیری واضح و قاطعانه را مطرح کرد. این سفر‌ها پیش از دیدار‌های احتمالی بین مقامات روسیه و ترکیه در آنکارا و پس از نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع در ادلب انجام شد. در این نشست، شورای امنیت مانند هر بار که ارتش سوریه پیشروی‌های میدانی کسب می‌کند، برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های تروریست‌ها، حمایت از آن‌ها و توقف پیشروی ارتش در استان‌های ادلب و حلب تلاش کرد.

روسیه که در رویکرد خود در قبال اوضاع ادلب، بر قوانین بین‌المللی و تفاهمات آستانه و سوچی تکیه می‌کند، بار‌ها از طریق وزارت خارجه خود تاکید کرد توافق سوچی با آنکارا شامل تروریست‌ها نمی‌شود و این حق حاکمیتی و وظیفه حکومت سوریه است که تروریسم را نابود کند.

مسکو به تحولات میدانی در ادلب و اطراف آن اهتمام می‌ورزد و برای احیای امنیت و ثبات و نابودی تروریست‌ها تلاش می‌کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: