نعیم قاسم:

حزب‌الله به دولت «دیاب» رأی اعتماد می‌دهد

کدخبر: 2345940

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، این جنبش بیانیه وزارتی دولت جدید را نقشه راهی مناسب دیده و به این دولت رأی اعتماد خواهد داد.

«نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، این جنبش به دولت «حسان دیاب» رأی اعتماد خواهد داد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، نعیم قاسم در واکنش به تصویب نقشه راه دولت لبنان گفت: ما بیانیه وزارتی را نقشه راهی کاملا مناسب برای پروژه نجاتی دیدیم که دولت باید بر روی آن کار کند. حزب‌الله به این دولت رأی اعتماد خواهد داد زیرا شایسته فرصت دادن است. ما می‌دانیم که سی سال عقب‌رفت و بحران را نمی‌توان در چند روز و چند هفته حل کرد به همین دلیل باید منتظر باشیم و به دولت فرصت دهیم.

قرار است پارلمان لبنان سه‌شنبه هفته جاری برای بررسی و تصویب نهایی بیانیه وزارتی دولت جدید تشکیل جلسه دهد.

وی در ادامه به ایران پرداخت و گفت، ایران به رهبری امام خمینی پیروز شد و این کشور پس از پیروزی، منبع خیر برای تمام جهان بود زیرا افکار، مقاومت و گزینه‌هایش به سمت حق در تمام منطقه گسترش یافت و در تولد مقاومتی قدرتمند برای مقابله با اسرائیل و استکبار در منطقه تأثیر گذاشت.

شیخ قاسم افزود: ایران منطقه و ملت آن را به زندگی کریمانه بازگرداند و زمینه برای آرزوهای آینده را برای آنها باز کرد. زندگی را در مقاومتی تزریق کرد که توانست بزرگترین دستاورد صد سال اخیر را رقم بزند، اسرائیل را شکست دهد و با پیروزی بر آن در چند جنگ، اسرائیل را از سرزمین لبنان ذلیلانه بیرون کند. ایران با حمایت ملتها و مقاومت منطقه را از تکفیری‌ها و تکفیری‌ها حفظ کرد تا این رویکرد منحرف را که ادعای اسلام می‌کند و خطری واقعی بر ایمان و دین ماست، در هم بشکند.این ایرانی است که ما به رابطه با آن افتخار می‌کنیم و این ایرانی است که آن را قله ایستادگی، مقاومت و رأس محور مقاومت می‌دانیم، محوری که برای حق و آزادی فلسطین کار می‌کند.

معاون حزب‌الله سپس آمریکا را حامی فتنه‌ها و اشغالگر و نه ناظر صلح نامید و گفت: آمریکا امروز رأس ظلم در جهان است، هر جا آمریکا هست مشکلات هم هست. در جنگ‌ها، فتنه‌ها، مشکلات و اشغال‌ها جستجو کنید آمریکا را خواهید یافت.تنها جایی که ممکن است ثبات نسبی در آن پیدا شودجایی است که آمریکا طرد شده است به همین دلیل مردم باید به خطر آمریکا ظالم آگاه باشند.

نعیم قاسم در ادامه به رونمایی از «معامله قرن» به دست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در هشتم بهمن پرداخت و گفت، آمریکا سر و صدای رسانه‌ای بسیاری برای این موضوع به راه انداخت به نحوی که برخی ترسیدند منطقه بر اساس تصمیم‌ها آمریکا تغییر خواهد رمد اما معامله قرن مرده به دنیا آمده و مقاومت تنها راه‌حل برای مقابله با این قبیل طرح‌هاست.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: