برنی سندرز: این آخرین سخنرانی ترامپ بود

کدخبر: 2345812

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰، ضمن انتقاد از سخنرانی سالیانه دونالد ترامپ در کنگره، آن را آخرین سخنرانی سالیانه وی در ردای ریاست جمهوری دانست.

برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت پیش‌بینی کرد سخنرانی شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنگره آخرین سخنرانی سالیانه او باشد.

سناتور سندرز که پیشتر نیز از منتقدان سخنرانی‌های سالیانه ترامپ در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بود، پس از سخنرانی دیشب ترامپ گفت این آخرین سخنرانی او به عنوان رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

سناتور ایالت ورمونت در جمع حامیان خود اعلام کرد: من تازه به سخنرانی سالیانه سوم ترامپ گوش کردم و به باور من این آخرین سخنرانی خواهد بود.

سندرز با انتقاد از ادعا‌هایی که ترامپ در سخنرانی خود درباره رشد اقتصادی آمریکا مطرح کرد، گفت تحت دولت او نابرابری درآمدی افزایش یافته است. این سناتور دموکرات گفت زمانیکه ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود به مردم آمریکا وعده داد که ثروتمندان از طرح مالیاتی بهره‌ای نخواهند برد، ولی در دولت او نابرابری درآمدی تشدید شد.

سومین سخنرانی سالیانه رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به «سخنرانی وضعیت کشور» شب گذشته در کنگره برگزار شد که همچون سال گذشته با حواشی بسیاری از جمله دست ندادن او با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور و پاره شدن متن سخنرانی او از سوی پلوسی همراه بود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: