رژیم صهیونیستی: موضع اتحادیه اروپا در قبال معامله قرن تاسف‌بار است

کدخبر: 2345763

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی موضع اتحادیه اروپا در قبال طرح موسوم به معامله قرن را عجیب و تاسف‌برانگیز عنوان کرد.

«لیور هیات»، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به موضع اتحادیه اروپا در قبال طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» گفت: «حقیقت این است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله بعد از قرار گرفتن در این سمت و تنها ساعاتی پس از سفر به ایران، زبان تهدید علیه اسرائیل را انتخاب کرده است و این امر عجیب و تاسف‌برانگیز است.»

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه خود افزود: «چنین سیاست‌ها و عملکردی بهترین راه برای تضمین این موضوع است که نقش اتحادیه اروپا در هر روندی حداقل خواهد بود.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه (۸ بهمن) در کنفرانسی مشترک در کاخ سفید از طرح شوم به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن رونمایی کردند. آن‌ها در این دسیسه جدید خود از فلسطینی‌ها هم خواستند تا به این توافق پایبند باشند.

ترامپ مدعی شد: «اسرائیل امروز گام بزرگی را به سمت صلح برخواهد داشت. دولت‌های منطقه دریافته‌اند که افراط گرایی دشمن مشترک همگان است.»

طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد این اتحادیه حاکمیت اسرائیل را بر سرزمین‌هایی که از سال ۱۹۶۷ اشغال شده اند، به رسمیت نمی‌شناسد.

وی در ادامه افزود: «معامله (به اصطلاح) صلح آمریکا (معامله قرن) با استاندارد‌های بین‌المللی که کشورهای جهان بر سر آن توافق کرده‌اند، همخوانی ندارد.»

وی همچنین گفت: «تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت نهایی (فلسطین) باید از راه مذاکره مستقیم میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها صورت گیرد.»

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: