عمده املاک بنیاد علوی طی سال ۹۹ واگذار خواهد شد

کدخبر: 2345759

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: اگر عزم خود را جزم کنیم سال ۹۹ عمده اسناد باقی مانده زمین‌های بنیاد علوی به مردم واگذار می‌شوند و مابقی را هم در سال ۱۴۰۰ واگذار خواهیم کرد.

پرویز فتاح ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در مراسم واگذاری اسناد زمین‌های بنیاد علوی، هفت هزار فقره سند به مردم پنج استان واگذار شد و به دلیل اینکه چهار و 900 فقره معادل 70 درصد از سندها مربوط به استان گلستان بود این مراسم را در گرگان برگزار کردیم.

وی افزود: اکنون تعداد سندهای واگذار شده زمین‌های بنیاد علوی به مردم به 92 هزار فقره رسیده و عمده اسنادی که املاک آن در اختیار ما بوده واگذار شده و اسناد باقی مانده به برای واگذاری باید در سازمان ثبت اسناد و املاک تثبیت شود.

فتاح تصریح کرد: اگر عزم خود را جزم کنیم سال 99 عمده اسناد باقی مانده زمین‌های بنیاد علوی به مردم واگذار می‌شوند و مابقی را هم در سال 1400 واگذار خواهیم کرد تا با افتخار عنوان کنیم آنچه از رژیم منحوس پهلوی به ناروا غصب شده بود به مردم بازگرذاندیم زیرا از مرذم خجالت می‌کشیدیم که زمین های آنها سند نداشت.

وی ادامه داد: در این چهل و یک سال بنیاد مستضعفان مبلغی بابت اجاره از مردم نگرفته و امروز سند شش دانگ به آنها تحویل داده می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه کشاورزان و مردم ساکن در مناطق دور افتاده نمی‌توانستند از این اسناد به عنوان وثیقه استفاده کنند، گفت: اکنون این اسناد به عنوان وثیقه قابل استفاده هستند و این نشان می‌دهد در مسیر درستی هستیم که با اتفاق نظر این اموال را به صاحبان اصلی‌اش بازگرداندیم و منتی هم نمی‌گذاریم زیرا وظیفه ما در بنیاد مستضعفان است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: