تراز دریاچه ارومیه ۶۵ سانتیمتر افزایش یافت

کدخبر: 2345754

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از افزایش ۶۵ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال خبر داد.

مهران نظری در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه طی سال جاری اظهار داشت: هم اکنون وضعیت فعلی دریاچه ارومیه با توجه به بارندگی مناسب و رهاسازی آب سدها و نیز برخی طرح‌های احیا رو به بهبود است و با اتمام طرح‌های در دست اجرا طی سال‌های آتی شرایط بهتر از روند فعلی خواهد بود.

وی ادامه داد: د ر حال حاضر تراز دریاچه ارومیه طی روز گذشته ۱۲۷۱.۳۲ متر بالاتر از سطح آب‌های آزاد بوده که نسبت به اول مهر ۹۸، دو سانتی متر کاهش و نسبت به سطح تراز سال گذشته همین موقع ۶۵ سانتیمتر افزایش و نسبت به حداقل سطح تراز ثبت شده در سال ۹۳ در حدود یک متر و ۲۳ سانتیمتر افزایش ارتفاع دارد.

نظری با بیان اینکه میزان حجم آب دریاچه در سال آبی جاری برابر ۳.۴۹ میلیارد متر مکعب و میزان تغییرات نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱.۶۵ میلیارد متر مکعب است گفت: میزان آب دریاچه ارومیه نیز در مقایسه با سال گذشته، یک‌میلیارد و ۶۵۰ میلیون متر معکب افزایش یافته‌است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه به بیش از ۲ هزار و ۸۴۲ کیلومتر مربع رسیده‌است، اضافه کرد: وسعت این دریاچه نسبت به سال گذشته ۶۳۴ کیلومتر مربع افزایش دارد.

نظری نظری در خصوص آخرین وضعیت تالاب‌های استان نیزگفت: برای سه تالاب کانی‌برازان، سولدوز و نوروزلو برنامه‌ای جامع در نظر گرفته شده و امسال لایروبی این تالاب‌ها سبب شده که با مشکل کمتری در این رابطه مواجه شویم، هر چند که حقابه تالاب‌ها به صورت مصوبه تحویل نشده است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: