ابراز نگرانی آلمان از افزایش تنش‌ها در «ادلب» سوریه

کدخبر: 2345741

وزیر دفاع آلمان از تشدید تنش‌های اخیر میان ارتش ترکیه و سوریه در استان «ادلب» واقع در شمال غربی سوریه ابراز نگرانی و بر لزوم دیدار سه کشور اروپایی با رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد.

«آنه‌گرت کرامپ کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان ضمن ابراز نگرانی از افزایش درگیری‌ها میان ترکیه و سوریه در استان «ادلب» واقع در شمال غربی سوریه گفت: «چطور می‌توانیم از فاجعه انسانی در آنجا (ادلب) جلوگیری کنیم، چطور می‌توانیم از اخراج افرادی که در این منطقه گرفتار شده‌اند، جلوگیری کنیم.....این‌ها سؤالاتی است که هنوز پاسخ رضایت‌بخشی به آنها داده نشده است».

بنا به گزارش روزنامه «ینی شفق» ترکیه، وی سپس در پاسخ به سؤالات خود گفت: «من معتقدم که به یک رویکرد بین‌المللی نیاز است بنابراین خوب است که ما بعنوان سه کشور اروپایی [ آلمان، فرانسه و انگلیس] به مذاکرات خود با اردوغان (رئیس‌جمهور ترکیه) ادامه دهیم».

اردوغان در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در آستانه نشست ناتو در لندن با رهبران آلمان، فرانسه و انگلیس دیدار کرد و قرار است نشست‌هایی با قالب «ترکیه E۳» احتمالاً در ماههای آتی ادامه پیدا خواهد کرد.

صبح روز دوشنبه بود که وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن سیزده نظامی خود در پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد. امروز نیز «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش ترکیه به حداقل ۴۰ موضع از ارتش سوریه حمله کرده و حدود ۳۰ سرباز سوری را نیز از پای درآورده‌اند.

کرامپ کارن باوئر رهبر حزب دموکرات مسیحیان «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان سال گذشته نیز پیشنهاد ایجاد یک منطقه امنیتی بین‌المللی در مرز ترکیه و سوریه را مطرح کرد اما نتوانست حمایت حزب سوسیال دموکرات‌ها را کسب کند.

عملیات سرنوشت‌ساز ارتش سوریه و متحدان در استان ادلب، به عنوان مهم‌ترین منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه از دو ماه پیش آغاز شده است و در این میان ترکیه تلاش دارد به هر نحوی مانع پیشروی‌ها شود.

در طول دو هفته گذشته بیش از ۳۵ شهرک و روستای کوچک و بزرگ در استان ادلب به تسلط ارتش سوریه در آمده است. مهم‌ترین آن‌ها شهر «معمره النعمان» در مرکز استان ادلب به عنوان دومین شهر بزرگ این استان بود که روز چهارشنبه هفته گذشته (نهم بهمن) به طور کامل به دست ارتش سوریه افتاد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: