بند مقاومت در لبنان پا بر جا ماند

کدخبر: 2345731

کمیته ویژه تهیه بیانیه وزارتی (نقشه راه دولت جدید) لبنان مأموریت خود را تمام کرد بدون آنکه بند مربوط به مقاومت در آن تغییری کند یا حذف بشود.این بیانیه پنجشنبه برای تصویب به پارلمان می‌رود.

کمیته ویژه تهیه «بیانیه وزارتی» یا همان نقشه راه دولت جدید لبنان دیروز (دوشنبه) و در نهمین جلسه خود این بیانیه را آماده کرد و قرار است تا پایان این هفته به پارلمان فرستاده شود تا پس از آن در هفته آینده جلسه‌ پارلمان برای اعطای رأی اعتماد به دولت جدید برگزار شود.

بر اساس گزارش روزنامه «الشرق‌الاوسط»، «منال عبدالصمد» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان پس از پایان جلسه دیروز اعلام کرد، پنجشنبه هفته جاری جلسه پارلمان برای تصویب بیانیه وزارتی برگزار خواهد شد.

در پیش‌نویس بیانیه وزارتی که در رسانه‌ها درز پیدا کرده، بر ضرورت «دوری لبنان از نزاع‌های خارجی» و احترم به منشور اتحادیه عرب به همراه تکیه بر سیاست خارجی مستقل مبتنی بر منافع عالی لبنان و احترام به قانون بین‌الملل تأکید شده است.

نکته قابل ذکر آن است که دولت جدید در بند مربوط به مقاومت همان بند دولت قبلی لبنان را تکرار کرد و در آن تغییری ایجاد نکرد.

در این بند آمده است: در نبرد با دشمن اسرائیلی از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد و برای آزادسازی اراضی اشغالی باقی مانده لبنان از هیچ مقاومتی دریغ خواهیم داشت. همچنین بر حق زنان و مردان لبنانی در مقاومت علیه اشغالگر و پاسخ به تجاوزهایش تأکید می‌کنیم.

دیگر نکته‌ای که در بیانیه وزراتی دولت جدید قابل ذکر است، توجه به مباحث مالی برای نجات وضعیت اقتصادی فعلی در لبنان است.

دولت جدید لبنان اول بهمن و یک ماه و چند روز پس از مأمور شدن «حسان دیاب» برای این موضوع تشکیل شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: