عملیات موسوم به «بنیان مرصوص» نشانه‌ای از آیات خدا بود

کدخبر: 2345656

فرمانده منطقه مرکزی و نیروهای مردمی یمن گفت :عملیات منطقه «نهم» پس از جنگ جهانی دوم بی نظیر بود

با گذشت دو هفته از عملیات بزرگ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه «نِهم» موسوم به «البنیان المرصوص» در شمال شرق صنعاء، همچنان تمامی ابعاد این عملیات روشن نشده است.

ژنرال «عبدالقادر بدرالدین الحوثی» فرمانده منطقه مرکزی ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن به شبکه المسیره گفت که عملیات «البنیان المرصوص» «نشانه‌ای از آیات خدا» بود و پس از جنگ جهانی دوم تا کنون انهدام ۱۸ تیپ در عرض شش روز سابقه نداشته است.

او گفت: «به فضل خدا و با جانفشانی شهدا و مجاهدین، عملیات البنیان المرصوص در عرض شش روز در یک گستره جغرافیایی وسیع و پیچ در پیچ، پیروزی بزرگی را رقم زد.»

الحوثی همچنین گفت که نیروهای ائتلاف سعودی چند روز پیش از عملیات با حجم وسیع نیرو و امکانات سعی کرد به سمت صنعاء پیشروی کند اما زمین‌گیر شده و عقب‌نشینی کردند.

این فرمانده یمنی از تمامی قبائل منطقه که در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی جنگیدند و همچنین از فرماندهان نظامی و گارد جمهوری تقدیر و قدردانی کرد.

پیش از این «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیان جزئیات این عملیات گفته بود که نیروهای یمنی توانستند ۲۵۰۰ کیلومتر مربع از منطقه «نهم» و استان مأرب را به کنترل خود در آورند و عناصر وابسته به ائتلاف سعودی را که برای اشغال صنعاء حرکت کرده بودند را کیلومترها به عقب رانده و ۱۵۰۰ تن از آن‌ها را از پا در آورند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: