ظریف:

قدرت ایرانیان در باورها و اعتقادات نهادینه شده است

کدخبر: 2345630

وزیر امور خارجه گفت: مزیت نسبی کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران در سایر عوامل قدرت است که به آنها عوامل معنایی قدرت می گوییم؛ قدرتی که بر اساس باورها و اعتقادات نهادینه شده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه یک زمانی قدرت با قایق‌های توپ دار و تعداد تانک و ابزار نظامی تعریف می‌شد و تنها مولفه قدرت همین ابزار بود، اظهار داشت: امروز ضمن اینکه ابزار نظامی اهمیت فراوانی دارد و ضرورت تقویت توانمندی‌های نظامی غیرقابل تردید است اما دیگر تنها ابزار نظامی نیست که قدرت می‌آفریند.

وی افزود: عواملی مانند اقتصاد و توانمندی‌های فناوری، نوآوری و توان رقابت در عرصه علم و فناوری به عوامل واقعی قدرت تبدیل شده است. اینها بیشتر عوامل مادی است و خیلی اختلافی میان متفکرین در شناسایی این عوامل به عنوان عوامل قدرت پیدا نمی‌کنید.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: اما مزیت نسبی کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران در سایر عوامل قدرت است که به آنها عوامل معنایی قدرت می‌گوییم. قدرتی که بر اساس انگاره‌ها، باورها و اعتقادات نهادینه شده است. این قدرتی است که شهید سلیمانی را از سپهبد سلیمانی قدرتمندتر کرده است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: