هند صادرات ماسک‌های N95 را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد

کدخبر: 2345607

هند تولیدکننده ماسک‌هایی است که برای کاهش شیوع بیماری‌های تنفسی مانند کروناویروس استفاده می‌شود و در حال حاضر صادرات ماسک و همچنین صادرات لباس و تجهیزات مرتبط با آن را ممنوع کرده است.

هند تولیدکننده ماسک‌هایی است که برای کاهش شیوع بیماری‌های تنفسی مانند کروناویروس استفاده می‌شود و در حال حاضر صادرات ماسک و همچنین صادرات لباس و تجهیزات مرتبط با آن را ممنوع کرده است.

به‌تازگی اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس در هند مشاهده‌شده است و به دلیل نیاز به ابزارهای حفاظتی در کشور هند و پیشگیری از شیوع کروناویروس صادرات این ماسک‌ها ممنوع شد.

تصمیم این کشور برای متوقف کردن صادرات باعث ایجاد مشکلاتی برای سایر کشورها و کمبود جهانی خواهد شد.

درواقع، هند بجای ممنوعیت صادرات ماسک‌های N95 باید تولید این ماسک‌ها را افزایش دهد. در این شرایط نقش سازمان بهداشت جهانی مؤثر خواهد بود. استفاده از این ماسک‌ها برای موقعیت‌هایی غیر از کروناویروس نیز مهم هستند.

مدیرکل تجارت خارجی هند (DGFT) بیانیه زیر را صادر کرد: "صادرات کلیه انواع تجهیزات حفاظت شخصی ازجمله لباس و ماسک‌های مورداستفاده برای محافظت از فرد در برابر ذرات ناشی از هوا و یا هرگونه ماسک تنفسی یا هر نوع لباس محافظ شخصی ( ازجمله پوشش‌ها و ماسک‌های N95 ) تا اطلاع ثانوی ممنوع است. "

هرچند چین نیز ماسک‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تولید کرده اما گزارش‌هایی از کمبود ماسک در چین منتشرشده که نشان می‌دهد، چین جوابگوی تقاضای افراد در این مورد نیست.

چین از هند درخواست ماسک‌های N95 را داده است اما با توجه به قانون جدید بعید است که هند در آینده نزدیک آنها را ارسال کند.

در حال حاضر نزدیک به 10هزار مورد از بیماری کرونا در چین ثبت‌شده است. چین در تلاش برای مهار ویروس، شهرها را تعطیل و ساخت بیمارستان‌ها را در اولویت قرار داده است اما اگر همه‌گیری این ویروس ادامه داشته باشد این تلاش به‌احتمال‌زیاد با شکست مواجه خواهد شد.

برای تأثیرگذاری بیشتر درمان‌ها نیازمند واکسن، برای مقابله با این ویروس هستیم.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: