معاون حزب‌الله: جایی در خاک فلسطین برای اسرائیل وجود ندارد

کدخبر: 2345578

معاون دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد، تمام خاک فلسطین برای فلسطین از بحر تا نهر است و رژیم اسرائیل جایی در این سرزمین ندارد.

«نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (یکشنبه) در اظهارات اعلام کرد، طرح به اصطلاح «معامله قرن» طرحی باطل و شکست‌خورده است.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، وی افزود: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این طرح را به خاطر انتخابات آمریکا و بالا بردن آرای «بنیامین نتانیاهو» در داخل فلسطین اشغالی ارائه کرد. اما وی باید بداند که که ملت مقاوم فلسطین و ملت‌های مجاهد منطقه این طرح را اجرا نخواهند کرد و به اسرائیل اجازه نخواند داد که اشغال کند و همزمان به اشغالگری خود وجهه قانونی دهند.

شیخ قاسم تصریح کرد: جایی برای اسرائیل با مرزهای به رسمیت شناخته شده وجود ندارد، تنها مکان برای فلسطین آنهم تمام خاک فلسطین از بحر تا نهر است، پایتخت آن نیز شرق و غرب قدس و نه قدس شرقی است. ما به این موضوع ایمان داریم و معتقدیم که تحقق آن ممکن است فقط نیازمند زمان و فداکاری است.

نبیل قاووق

«نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله هم اعلام کرد، لبنان در مقدمه متضرران از معامله قرن قرار دارد زیرا قصد تحمیل اسکان دائمی آوارگان فلسطینی و بیشتر از آن آوارگان سوری را (از طریق این طرح) در لبنان دارند، آنچه جامعه بین‌المللی نامیده می‌شود از فلسطینی‌ها یا سوری‌ها نمی‌خواهد لبنان را ترک کنند .

وی افزود، معامله قرن شامل شناسایی حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی مزارع شبعا و کفرشوبای لبنان نیز می‌شود.

بر اساس گزارش النشره، شیخ قاووق ادامه داد: آمریکا با این تصمیم بر لبنان تجاوز کرد و از حاکمتیش کم کرد. اولین پاسخ قاطع به معامله قرن، اجماع فلسطینی برای رد آن است و این اجماع دژ محکم برای حق فلسطینی در برابر معامله قرن است.

معامله قرن سه‌شنبه هفته گذشته به دست رئیس‌جمهور آمریکا رونمایی شود و حق بازگشت آوارگان فلسطین به سرزمین خود را خط زد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: