تاملی در دعوای انتخاب اصلح و صالح مقبول

براندازی تروریست‌های سیاسی در انتخابات

کدخبر: 2345496

تروریست های سیاسی با استدلال های غیردینی، اصلح را در تسلسلی دائمی ترور می کنند، که نتیجه آن چیزی جز براندازی نرم آرمان های اصیل انقلاب نخواهد بود. چرا که بجای اینکه سلسله مراتب انتخاب حاکمان در نظام جمهوری اسلامی را به‌سوی انتخاب بهترین ها طراحی کنند، دقیقا به گونه ای این سیستم را می چینند که اصلح در آن برای همیشه حذف و تا ابدالدهر خانه نشین می شود و بعید نیست در فردا روزی در شرایطی که صالح وجود دارد بگویند به فاسدمقبول! رای دهید تا افسد رای نیاورد.

نسیم آنلاین ؛ علیرضا فقیهی راد:‌ صحنه سیاست میدان عمل به تکالیف دینی است و نه عمل به تحلیل های قبیله‌ای و حزبی که برای گرفتن مناصب قدرت در قبیله سیاسی خودمان دست به هر عملی بزنیم و طریقیت انتخابات را فدای موضوعیت آن بکنیم. انتخابات صرفا محلی برای رسیدن به قدرت نیست، بلکه مهمتر از آن خودش موضوعی است که باید باعث رشد سیاسی و فکری جامعه اسلامی و طرح چندین باره آرمان های حداکثری انقلاب اسلامی بشود.

مسئله ای تکراری و نخ نمایی که در تمام انتخابات ها اعم از ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی تا شورای شهر محل مناقشه و بحث گروه های سیاسی قرار می گیرد، بحث «انتخاب اصلح یا صالح مقبول» است. بحثی که هرچند ظاهری سیاسی و انتخاباتی دارد اما ریشه در مبنای دینی و عقیدتی دارد.

گروه های سیاسی در آستانه نزدیک شدن به انتخابات با هجمه وسیع رسانه ای خود ضمن به راه انداختن دعواهای انتزاعی و سیاسی چپ و راست یا اصولگرا و اصلاح طلب و بزرگ و خطرناک جلوه دادن حضور رقیب با نفی رقیب درصدد اثبات خود و حذف فرد اصلح شهرت گریز هستند. عملا صحنه انتخابات را به میدان «تشنگان قدرت» تبدیل می کنند تا میدان «شیفتگان خدمت». آنچنان برطبل انتخاب صالح مقبول می کوبند، که گویی انتخاب اصلح خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی است. صالحی که مقبولیت آن تنها براساس نظرسنجی های(بخوانید نظرسازی‌ها) همان قبیله های سیاسی اثبات شده است و نه در صحنه واقعی انتخاب مردم.

انتخاب براساس «مقبولیت» یعنی نادیده گرفتن آرمان‌ها و معیارهای اصیل برای انتخاب یک کاندیدا، چرا که ممکن است فردی که معیارهای ارزشی و انقلابی را دارا نیست، با توسل به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، شعارهای عوام فریبانه و حضور پُررنگ در رسانه ها و لابی گری و داشتن ژن خوب، خود را در افکار عمومی به عنوان یک گزینه «مقبول» جا انداخته باشد. این روند انتخاب که خود به نوعی منتج به فسادسیاسی می شود، موجبات حذف همیشگی اصلح و معرفی فردی که بواسطه قدرت و ثروت بیشتر مقبولیت ظاهری کسب کرده است به جامعه خواهد شد.

مگر نشنیده ایم که حضرت علی(ع) در بیان عوامل براندازی حکومت ها فرمودند: «ستدل علی ادبار الدول باربع: تضییع الاصول و التمسک بالفروع و تقدیم الاراذل و تاخیر الافاضل» انحطاط دولت ها و حکومت ها به چهار عامل بستگی دارد: ضایع کردن مسائل اصولی و پرداختن به مسائل فرعی و گزینش افراد فرومایه و به عقب راندن عناصر شایسته واصلح. و این یعنی زنگ خطری مهم که اگر شایستگان را کنار بنهیم شکست خواهیم خورد!

صریح تر بگویم تروریست‌های سیاسی با استدلال های غیردینی، اصلح را در تسلسلی دائمی ترور می کنند، که نتیجه آن چیزی جز براندازی نرم آرمان های اصیل انقلاب نخواهد بود. چرا که بجای اینکه سلسله مراتب انتخاب حاکمان در نظام جمهوری اسلامی را به‌سوی انتخاب بهترین ها طراحی کنند، دقیقا به گونه ای این سیستم را می چینند که اصلح در آن برای همیشه حذف و تا ابدالدهر خانه نشین می شود و بعید نیست در فردا روزی در شرایطی که صالح وجود دارد بگویند به فاسدمقبول! رای دهید تا افسد رای نیاورد. و این می شود که در تسلسی دائمی، اصلح توسط براندازان سیاسی حذف می شود تا خودشان در این معرکه به نان و نوایی برسند.

انتخابات یکی از مظاهر عمل به تکلیف دینی در حوزه سیاست است که در این وادی نیز باید براساس حجت شرعی عمل نمود و نه تحلیل های کاسبکارانه برخی از سیاسیون. در همین زمینه امام خمینی(ره) در تایید و حجت شرعی بودن انتخاب اصلح فرموده اند: «انتخابات یک محکی هم برای خودتان است که ببینید آیا می‌خواهید انتخاب اصلح بکنید برای خودتان، یا برای اسلام؟ اگر برای خودتان باشد، شیطانی است و اما اگر انتخاب اصلح برای مسلمان‌هاست، «کی و از کجاست» مطرح نیست، از هر گروهی باشد، حزب باشد یا غیرحزب، نه حزب اسباب این می‌شود که غیرآن فاسد، و نه صددرصد حزبی بودن باعث صلاح آنهاست. ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می‌کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است، یا برای صلاح خودتان.»

رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز با بیانی شفاف و صریح ضمن تذکر بر مراقبت از تحت تاثیر قرار نگرفتن فضاسازی های سیاسی رای به اصلح را تکلیف دانستند و فرمودند: «باید خودتان تحقیق کنید، ملاحظه کنید، دقت کنید، از انسانهای مورد اعتمادتان بپرسید، تا به اصلح برسید و اصلح را انتخاب کنید. رهبری، یک رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یک رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی که در صندوق انداخته نشود، هیچ کس از آن مطّلع نخواهد بود...مراقب باشید، تحت تأثیر این چیزها قرار نگیرید؛ نگاه کنید، تشخیص بدهید، اصلح را بشناسید و برای ادای تکلیف، اسم او را به صندوق رأی بیندازید».

حتی در پاسخ به استفتایی در این‌باره حجت السلام فلاح زاده شد به صراحت از رای دادن به اصلح به عنوان یک وظیفه شرعی مطابق با فتوای آیت‌الله خامنه‌ای یاد می‌کند. متن استفتا و پاسخ آن بدین شرح است:

مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را واجب دانستند، انتخابات اصلح را هم واجب دانستند، در بحث انتخاب اصلح شروط دیگری هم هست؟ بعضی می گویند در انتخاب اصلح مقبول جامعه هم مطرح است، آیا انتخاب اصلح قیدی دارد یا خود انتخاب اصلح از دید فرد مهم است، ولو اینکه هیچ کس به آن رأی ندهد؟

پاسخ: مقبول جامعه بودن یا نبودن از همان رأی مردم مشخص می شود که آیا مقبول هست یا خیر. شهرت افراد دلیل اصلح بودن ایشان نمی شود، ممکن است کسی مشهور باشد ولی اصلح نباشد، یا یک کسی مشهور نباشد ولی اصلح باشد. سعی کنید به اصلح رأی بدهید ولو آنکه آن فرد، شهرتی بین مردم نداشته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی اخیر خود در ۱۶ بهمن ماه ۹۸ با بر شمردن ویژگی‌های نماینده اصلح می‌افزایند: «خب اگر میتوانیم یک چنین افرادی را بشناسیم، که بهشان رأی میدهیم؛ اگر نشناختیم، از آدمهای بصیر و مورد اعتماد استفاده کنیم. کسی نگوید که «خیلی خب، شرایط نامزد انتخاباتی، اینها باید باشد، من که نمی‌شناسم، نمیدانم، پس بنابر‌این بهتر است که رأی ندهم»؛ نه، حتماً رأی بدهید، منتها به افراد بصیر، به افراد مورد اعتماد، به کسانی که انسان بتواند به اینها اطمینان بکند مراجعه کنید، از اینها سؤال کنید، از اینها بپرسید؛ اگر راهنمایی کردند، راهنمایی‌شان را قبول بکنید تا ان‌شاءالله همه‌ی مردم با نیّت خالص و با اتّکاء به خدای متعال وارد میدان بشوند.»

فلذا با چنین بیان های شفاف و روشنی از جانب حضرت امام(ره) و رهبرمعظم انقلاب و مبنای دینی و استدلال های عقلانی هیچگونه راهی برای رجوع به افرادصالح مقبول نما نمی مانند و همانطور که گفته شد خلاف تکلیف شرعی و مبانی دینی است.

از طرفی باید متذکر شد همانطور که در بعضی از دوره های انتخابات گذشته ثابت شده است، کاندیدهایی که توسط رسانه ها و اصحاب قدرت و ثروت متهم به مشهور نبودن بودند، با حضور تکلیف مدارانه در عرصه انتخابات و پافشاری بر آرمان های انقلاب اسلامی دل های مردم را نیز به سمت خود جلب کردند و افرادی که در نظرسازی های قبل از انتخابات جلودار بودند علی رغم پروپاگاندای تبلیغاتی و شعارهای غیرانقلابی عوام فریب نتواستند مورداقبال مردم قرار بگیرند. این خود نشان از طرح دروغین صالح مقبول توسط رسانه های زنجیره ای و اصحاب قدرت و ثروت است تا از این رهگذر علاوه بر حذف اصلح که اتفاقا مقبول هم واقع خواهد شد، بر سبد رای خود بیفزایند.

از سویی به کاندیدها و ائتلاف هایی که از آنها بیشتر از هرچیزی بوی سهم خواهی و قدرت طلبی به مشام می رسد تا عمل تکلیف و حجت شرعی باید گفت اگر کسی صلاحیت های لازم زمامداری امور مسلمین را در هرجایی در خود ببیند بر آن شخص تکلیف است تا خود را در معرض آرای مردم قراردهد و نه ائتلاف کند و با نظرسنجی به نفع دیگری کنار بکشد و از طرفی هم طبق فرمایش پیامبراکرم(ص): «من تقدم المسلمین و هو یری ان فیهم من هو افضل منه فقد خان الله و رسوله و المسلمین» اگر کسی را بهتر از خود یافتند هرچند که مقبولیت ظاهری هم نداشت باید به نفع اصلح کنار بکشند والا به خدا و رسولش و مسلمانان خیانت کرده است.

ارسال نظر: