السیسی: مذاکره مستقیم تنها راه‌حل مناسب در مسأله فلسطین می‌باشد

کدخبر: 2345483

رئیس‌جمهور مصر در دیدار با «محمود عباس» مدعی شد که برای حل مسأله فلسطین صرفا مذاکره مستقیم میان طرفین می‌تواند منجر به یک راه‌حل شود.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) پیش از حضور در نشست اتحادیه عرب، با «عبدالفتاح السیسی» در کاخ «الاتحادیه» در قاهره دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش وبگاه مصری الیوم، در این دیدار، «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر نیز حضور داشت و به گفته سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر، طرفین آخرین تحولات فلسطین و طرح «صلح آمریکا» موسوم به طرح سازش «معامله قرن» را مورد بررسی قرار دادند.

عبدالفتاح السیسی در این دیدار مدعی شد که مصر همواره پیشتاز کشورهای حامی صلح سازش فراگیر و عادلانه در منطقه غرب آسیا بوده و بر «همزیستی مسالمت‌آمیز» و «پرهیز از خشونت» بعنوان «سیاست راهبردی» خود در طول بیش از ۴۰ سال گذشته، تأکید کرده است.

رئیس‌جمهور مصر همچنین گفت که موضع این کشور در خصوص حل مسأله فلسطین همچنان بر مبنای تشکیل کشور فلسطین که دارای حاکمیت بر اراضی اشغالی فلسطینی طبق قوانین بین‌المللی باشد؛ است.

او مدعی شد که در نهایت هیچ جایگزینی برای حل بحران و پایان درد و رنج‌های مردم فلسطین و بازگرداندن حقوق قانونی آن‌ها، جز با «مذاکره مستقیم میان طرفین بحران» وجود ندارد.

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه به منظور بررسی طرح سازش تحمیلی موسوم به «معامله قرن»، امروز شنبه (اول فوریه) آغاز شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: