اولیور استون: آمریکا مبدل به یک «نیروی اهریمنی» شده است

کدخبر: 2345482

کارگردان سرشناس آمریکایی ضمن «هولناک» توصیف کردن اقدام ترامپ در خروج از «برجام» تصریح کرد آمریکا به یک «نیروی اهریمنی» در جهان تبدیل شده است.

«اولیور استون» کارگردان سرشناس آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه «تله‌سور» ونزوئلا تصریح کرد که ایالات متحده به یک «نیروی اهریمنی» مقابل آنهایی تبدیل شده که خواستار اصلاح امور هستند.

این کارگردان آمریکایی در انتقاد از عملکرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد که ترامپ «اقدامات هولناکی» چون خروج از توافق اقلیمی پاریس و خروج از برجام را مرتکب شده است.

فرقی بین جمهوری‌خواه و دموکرات وجود ندارد، هردو جنگ‌طلب هستند

استون در ادامه ضمن انتقاد از جنگ‌های آمریکا در کشورهای دیگر گفت: «دموکرات‌ها بهتر از جمهوری‌خواهان نیستند، هیچ حزب و صدای دموکراتی به جز احزاب ثالث در آمریکا وجود ندارد که می‌گویند "به چه دلیل ما وارد جنگ‌ها شدیم؟ و در عین حال تعداد احزاب ثالث (احزاب غیر از دموکرات و جمهوری‌خواه) اندک هستند».

وی ادامه داد: «هیلاری کلینتون و گروه وی (دموکرات‌ها) و جو بایدن (از حزب دموکرات) به همان اندازه دیک چنی جمهوری‌خواه، حامی جنگ هستند».

این کارگردان آمریکایی سپس با اشاره به این موارد تصریح کرد که به طور خلاصه آمریکا، «بزرگترین هیپنوتیزمی است که جهان تاکنون شاهد آن بوده است....(دولت‌های مختلف در آمریکا، خواه جمهوری‌خواه و خواه دموکرات) همان داستان مشابه را بارها و بارها (به مردم) عرضه می‌کند که (آمریکا) بهترین کشور جهان است».

اولیور استون با اینحال ادامه داد، برخلاف ادعاهای دولت‌های مختلف آمریکا، واشنگتن بهترین کشور جهان نیست و مسئول مرگ میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از عراق گرفته تا سوریه و افغانستان،‌ویتنام و کره و کشورهای دیگر است.

ترامپ از زمان روی کارآمدن بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه 2018، علیرغم مخالفت‌های بسیاری از مقام‌های داخلی و خارجی از بسیاری از معاهده‌های جهانی از جمله یونسکو، معاهده اقلیمی پاریس، معاهده تجارت تسلیحات، برجام و ....خارج شده است که این مسئله موجی از واکنش‌های منفی را در داخل و خارج از آمریکا به همراه داشته است.

رئیس‌جمهور آمریکا در یکی از اقدامات جنجالی خود، در تاریخ 3 ژانویه (13 دی ماه)، سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را به همراه هفت تن از یارانش در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند که برخلاف تصوراتش با واکنش‌های منفی در سراسر جهان روبرو شد و حتی بسیاری از سیاستمداران و کارشناسان تأکید کردند که با ترور سپهبد سلیمانی، امنیت در منطقه برای آمریکا نیز کاهش می‌یابد.

از دیگر جدیدترین اقدامات جنجالی ترامپ در روزهای اخیر که روز سه‌شنبه (8 بهمن ماه) رخ داد، رونمایی واشنگتن از طرح باصطلاح سازش میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها موسوم به «معامله قرن» بود و علیرغم آنکه ترامپ آن را طرحی «برد-برد» توصیف کرده است اما آنطور که بسیاری از تحلیلگران تفسیر کرده‌اند، طرحی کاملاً در راستای منافع رژیم صهیونیستی است.

علیرغم آنکه صهیونیست‌ها به شدت از این طرح استقبال کرده‌اند، این طرح واکنش‌هایی را در سطح جهان به ویژه در میان فلسطینیان به همراه داشته است و رهبران فلسطینی تأکید کرده‌اند که به هیچ عنوان این طرح را نخواهند پذیرفت.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: