فرمانده سنتکام مدعی افزایش تهدید ایران علیه آمریکا در افغانستان شد

کدخبر: 2345411

فرمانده نیروهای تروریستی «سنتکام» که در سفری از پیش اعلام نشده به افغانستان سفر کرده مدعی افزایش «تهدید ایران» در افغانستان شده است.

«فرانک مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه، موسوم به «سنتکام» مدعی شد فعالیت ایران در افغانستان افزایش یافته و این مسئله خطرات برای نیروهای آمریکایی و ائتلاف در آن منطقه را افزایش می‌دهد.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»مک‌کنزی گفت:‌‌ «ایران همواره در امور افغانستان سرک کشیده اما آن‌ها احتمالاً به‌دنبال فرصتی جهت اقدام علیه ما و ائتلاف از طریق نیروهای نیابتی خود هستند. از این رو درباره این موضوع بسیار نگران هستیم».

مک‌کنزی که پس از سفری سه روزه به افغانستان روز جمعه این کشور را ترک کرد، گفت در حال همکاری با دولت کابل برای پایش اوضاع و جلوگیری از بروز هر مشکلی است.

با وجود تلاش آمریکا برای رسیدن به صلح با «طالبان»، درگیری‌های ائتلاف آمریکایی و این گروه رو به افزایش است. آمریکا در تلاش است با کاهش تنش و دستیابی به آتش بس با طالبان، از شمار نیروهای خود در افغانستان بکاهد.

پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ماه گذشته، نیروهای آمریکایی از بیم پاسخ‌های ایران فعالیت خود در عراق و سوریه را به‌شدت کاهش دادند.

مک‌کنزی روز شنبه در بازدید خود از سوریه اعلام کرد فعالیت‌های ارتش آمریکا علیه داعش ادامه می‌یابد.

او در این باره گفت: «یقیناً به‌خاطر اتفاقاتی که اوایل امسال در عراق افتاد، از سرعت عملیات‌ها کاسته شد. اکنون به سه تا چهار عملیات در هفته به همراه متحدانمان بازمی‌گردیم و سرعت خود را افزایش می‌دهیم و از این بابت بسیار خوشحال هستیم».

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: