هنگ کنگ از بستن مرز‌های خود با چین خودداری کرد

کدخبر: 2345410

رئیس اجرایی هنگ کنگ علیرغم تهدید کارکنان بخش سلامت این کشور به اعتصاب، از بستن مرز‌های مشترک با چین برای مقابله با ویروس کرونا خودداری کرد.

کری لم، رئیس اجرایی هنگ کنگ، روز جمعه درخواست اتحادیه پزشکی این کشور برای بستن مرز‌های مشترک با چین به دلیل شیوع گسترده ویروس مهلک کرونا را رد کرد و از کارکنان بخش سلامت این کشور خواست تا تهدید به اعتصاب خود را عملی نکنند.

یک روز پس از اعلام وضعیت فوق العاده از سوی سازمان بهداشت جهانی، ۶ هزار و ۵۰۰ تن از کارکنان بخش سلامت هنگ کنگ تهدید کردند در صورت بازماندن مرز‌های مشترک با چین، اعتصاب خواهند کرد.

رئیس اجرایی هنگ کنگ گفت نگران هستیم این اقدام (بستن مرزها) در تعارض با درخواست سازمان بهداشت جهانی باشد مبنی بر اینکه از کشور‌های مختلف خواسته تا از اقداماتی که منجر به تشدید تبعیض‌ها می‌شود، خودداری کنند. کری لم پیش نویس اقدامات جدید برای مقابله با ویروس کرونا را اعلام کرد و گفت هر گونه اقدام اعتصاب گونه از سوی کارکنان بخش سلامت هنگ کنگ تنها منجر به بدتر شدن اوضاع می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی روز گذشته پس از اعلام حالت فوق العاده از کشور‌های دنیا خواست تا برای جلوگیری یا کاهش گسترش این بیماری اقدام کنند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد درباره محدودسازی تجارت با چین یا تردد به این کشور توصیه‌ای نمی‌کند.

پیش‌تر شرکت گوگل اعلام کرد به طور موقت همه دفاتر خود را در چین به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل می‌کند. این تعطیلی شامل همه دفاتر در خاک چین، هنگ کنگ و تایوان می‌شود. دفاتر گوگل در خاک چین، جایی که خدمات این شرکت قابل دسترسی نیست، بر فروش و مهندسی برای بخش تبلیغاتش تمرکز دارد. پیش از این نیز شرکت‌های بزرگ تجاری از جمله اپل سفر کارکنان خود را به این کشور محدود کرده‌اند.

ویروس کرونا که چندی پیش ناشناخته بود نخستین بار در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی) سال گذشته میلادی در شهر ووهان مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت.

آخرین آماری که در خصوص میزان آلودگی به این ویروس امروز بیش از ۸۰۰۰ نفر تاکنون به آن آلوده شده اند و حدود ۲۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون، به غیر از چین ۱۵ کشور دیگر نیز اعلام کرده‌اند که موارد ابتلا به این ویروس را در کشور خود مشاهده کرده‌اند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: