شروع تلاش‌ها برای تعلیق نامحدود آیان از سلطنت وزنه‌برداری جهان

کدخبر: 2345367

برخی اعضای هیئت اجرایی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در تلاشند تا محرومیت سه ماهه تاماش آیان به دلیل اتهامات مالی را نامحدود کنند.

تعدادی از اعضای هیئت اجرایی فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) ممکن است بخواهند تاماش آیان رئیس دیرینه این مجموعه را به طور نامحدود به حالت تعلیق درآورند. این در حالی است که کمتر از یک هفته از زمانی که موافقت کرد به مدت 90 روز کنار بماند و در انتظار تحقیقات درباره تخلفات ادعایی درباره اش باشد، گذشته است.

ماکسیم آگاپیتوف، عضو روس هیئت اجرایی ادعا کرده که آیان پنج روز پس از رأی دادن به تعلیقش و سرپرستی اورسلا پاپاندریا بر فدراسیون جهانی، در یک سرپیچی و نافرمانی، به عنوان رئیس فدراسیون بین المللی به کلیه فدراسیون های عضو نامه نگاری کرده است.

آیان با نوشتن نامه و امضای آن به عنوان رئیس و دعوت از فدراسیون های ملی برای شرکت در رویدادی که مربوط به دوران تعلیقش است، در واقع مقابل این حکم هیئت اجرایی ایستادگی کرده است.

آگاپیتوف در این باره می‌گوید: "معتقدم این یک عمل ناپسند است و به جهانیان نشان می دهد که او تصمیم خود را و آنچه را در ذهن دارد و دوست دارد، اجرایی می کند؛ نه آنچه تصمیم هیئت اجرایی است که منتهی به حضور پاپاندریا شده است."

وی می افزاید: "تعدادی از اعضای هیئت اجرایی در حال تصمیم گیری برای تعلیق نامحدود وی هستند یا حداقل تا پایان مدتی که تحقیقات به اتمام برسد."

اظهارات آگاپیتوف توسط آنتونیو اورسو، رئیس ایتالیایی فدراسیون وزنه برداری اروپا هم تأیید شده است.

البته، اورسلا پاپاندریا درباره این نامه عنوان داشته که آسیب زننده نبوده اما خواستار شفاف سازی از سوی آیان برای اعضای فدراسیون بین المللی شده است.

آیان چندی قبل نیز عنوان داشته بود که در امور اجرایی، به هیئت اجرایی مشورت خواهد داد که اورسلا می گوید، "من نیازی به مشورت او به هیئت اجرایی ندارم؛ بلکه خودم می توانم با هیئت اجرایی مشورت داشته باشم."

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: