حمایت آل سعود از حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق

کدخبر: 2345316

عربستان سعودی حمایت خود را از حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق اعلام کرد.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان شب گذشته در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان مدعی شد خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق باعث می‌شود امنیت منطقه به خطر بیافتد.

او در اظهاراتی ادعایی گفت: حضور آمریکا در منطقه نقش مهمی در شکست و نابودی گروه تروریستی داعش داشته است و حضور آمریکا در عراق برای جلوگیری از احیای گروه‌های تروریستی در منطقه ضروری است.

پارلمان عراق روز ۵ ژانویه لایحه خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور را تصویب کرد. در تاریخ ۱۰ ژانویه نیز عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق طی تماسی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از وی خواست هیئتی به عراق اعزام کند تا سازوکاری برای عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از عراق مطرح کنند. پمپئو در پاسخ اعلام کرد اعزام هیئت دیپلماتیک تنها در صورت ارتقای مشارکت دیپلماتیک بین واشنگتن و بغداد خواهد بود نه در مورد خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق.

حدود ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی در پایگاه‌های نظامی مختلف در سراسر عراق مستقر هستند.

این دیپلمات ارشد سعودی همچنین مدعی شد آمریکا بار دیگر ثابت کرد که یک متحد قابل اعتماد برای پادشاهی سعودی است و این نیز در دولت ترامپ اتفاق افتاده است.

او گفت: ما با رئیس جمهور ترامپ، وزارت امور خارجه [آمریکا] و پنتاگون به خوبی همکاری می‌کنیم و در مورد مسائل امنیتی در منطقه هماهنگ هستیم.

فرحان در ادامه اظهارات وقیحانه خود اقدام آمریکا در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را نوعی «دفاع مشروع از خود» توجیه کرد. او همچنین ضمن هم نظر بودن با وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو مدعی شد که منطقه پس از ترور سردار سلیمانی "امن تر" شده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: