مردم نگران نباشند، «کرونا» وارد ایران نشده

کدخبر: 2345305

معاون کل وزارت بهداشت با اعلام اینکه ویروس کرونا وارد کشور نشده است، گفت: مردم نگران نباشند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با هماهنگی نیروی انتظامی، مسافران از مبدأ چین را در همه فرودگاه ها و مرزهای دریایی از نظرعلائم بیماری کنترل می‌کند.

وی با اشاره به ارائه آموزش به کسانی که از ایران به مقصد کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی خارج می‌شوند، گفت: سیستم بهداشتی و درمانی در داخل آماده است و پروتکل و راهنمای بالینی نحوه تشخیص و مقابله با این ویروس به زبان انگلیسی و فارسی چند روز قبل منتشر و ابلاغ شده است و با سازمان بهداشت جهانی نیز در ارتباط هستیم.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی شرایط اورژانسی برای نیاز به اقدام بین المللی را اعلام نکرده است، افزود: این ویروس از ویروس های معمولی سرماخوردگی است و فقط تغییر ژنی رخ می دهد.

اظهار کرد: سرایت این ویروس بالاست اما مرگ زایی آن نسبت به سایر ویروس همگون نسبتاً پایین تر است و در حال حاضر از حدود سه هزار نفر مبتلا به این ویروس 80 نفر فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در داخل کشور با اقدامات فوری از ورود این ویروس به کشورمان پیشگیری می‌کنیم، افزود: اکثر مسافران ما از محل شهرهای آلوده قرنطینه نیستند و فقط 12 نفر دانشجو داشتیم که مراقبت کردیم و جای هیچ نگرانی نیست.

معاون کل وزارت بهداشت با اعلام اینکه ویروس کرونا وارد کشور نشده است، گفت: مردم نگران نباشند.

معاون کل وزارت بهداشت با اعلام اینکه این ویروس وارد کشور نشده است، ابراز داشت: مردم نگران نباشد و می‌توانند همان مراقبت‌های معمولی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه داروی این ویروس ساخته نشده و در حال حاضر از داروهای ضد ویروسی دیگر استفاده می‌شود، افزود: از میان مبتلایان فقط دو تا سه درصد آنها قابل درمان نیستند که عمدتاً افراد بالای 70 تا 80 سال هستند.

حریرچی در رادیو گفت‌وگو ابراز داشت: دولت چین اعلام نیاز به سازمان بهداشت جهانی و یا ایران نکرده و خودش اقدامات لازم را انجام داده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: