روایت عضو مجمع تشخیص از نظر رهبری درباره FATF

کدخبر: 2345298

عضو اصلاح طلب مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ادعای روز گذشته رئیس‌جمهور مبنی بر موافقت رهبر انقلاب با تصویب پالرمو و CFT، ماجرای دیدار رئیس مجمع با رهبر انقلاب درباره این لوایح را روایت کرد.

سید محمد صدر عضو اصلاح‌طلب مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ادعای روز گذشته رئیس‌جمهور مبنی بر موافقت رهبر انقلاب با تصویب لوایح پالرمو و CFT گفت: در رابطه با نظر رهبر انقلاب درباره دو لایحه پالرمو و CFT دو نقل قول وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک نقل‌قول مربوط به آقای روحانی است که گفتند رهبری مخالفتی ندارد، گفت: اما نقل قول غیرمستقیم در این رابطه از سوی آقای آملی لاریجانی در صحن مجمع بیان شد. رئیس مجمع در یکی از جلسات به دیدارش با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت که در آن دیدار نظر رهبری را درباره لوایح پالرمو و CFT ‌جویا شده و رهبر انقلاب نیز در پاسخ گفته‌اند که در رابطه با این لوایح من به جمع‌بندی نرسیده‌ام و هر تصمیمی که اعضای مجمع اتخاذ کردند همان را لحاظ کنید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جریان بررسی‌های یکساله مجمع تشخیص بر روی پالرمو و CFT، نامه یا دست‌نوشت یا هر مطلبی که حاکی از تایید این دو لایحه از سوی رهبری باشد، به دست اعضای مجمع رسیده است؟ تصریح کرد: در این زمینه خیر. ولی پنج تن از مسئولان ارشد دولت از جمله وزیر اقتصاد، وزیر خارجه، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، رئیس‌ بانک مرکزی و معاون اول رئیس‌جمهور نامه‌های جداگانه‌ای را برای رهبر انقلاب فرستاده بودند که رهبری پس از خواندن این نامه‌ها، آنها را به مجمع ارجاع داده و گفتند که اعضای مجمع با امعان نظر به این نامه‌ها در رابطه با عضویت یا عدم عضویت ایران در این دو کنوانسیون تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

حجت‌الاسلام روحانی روز گذشته در بخشی از سخنرانی خود در جمع استانداران و فرمانداران کل کشور از عدم تایید دو لایحه پالرمو و CFT از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتقاد کرده و با بیان این که یک قانون و مقرراتی که دولت آن را تصویب کرده و مجلس نیز به عنوان نماینده ملت آن را تصویب کرده ، بین زمین و آسمان بماند و روابط ‌ما با دنیا را دچار مشکل کند، گفته بود "وقتی (این کنوانسیون را) دولت به صورت لایحه تصویب کرده و مجلس تصویب کرده و رهبری هم به صراحت می‌گوید با لوایح دولت مشکلی ندارم. حال چطور که این لوایح در مجمع مورد تایید قرار نمی‌گیرد؟"

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: