اشکالی در انتخابات دیدیم نصیحت کنیم

کدخبر: 2345288

رئیس جمهور با تاکید بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی در انتخابات مجلس گفت: اگر در مسیر انتخابات اشکالی در گوشه‌ای و کناری می‌بینیم، باید نصیحت کنیم و بگذریم.

حسن روحانی صبح سه شنبه در آئین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق در پاکدشت گفت: سال ۹۴ واحد اول تصفیه خانه هفتم تهران افتتاح شد، آن روزها نگرانی شدیدی برای تأمین آب مردم تهران داشتیم.

وی با بیان اینکه مردم ورامین، پیشوا و پاکدشت حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند، گفت: کاری که مردم این منطقه در ۱۵ خرداد ۴۲ کردند، فراموش ناشدنی است، اما مردم تهران، قم، پیشوا و مردم این منطقه و البته در مشهد، شیراز و… حرکت و قیام کردند و آن اولین قدم برای حرکت پر شتاب نهضت اسلامی بود، من به طور مضاعف خوشحالم که امروز برای مردم این منطقه اجرا می‌شود، البته این خدمات وظیفه ما است که برای این مردم که همواره در کنار انقلاب و منافع ملی خود بودند، یکپارچه به صحنه آمده و فریاد زدند و ایستادگی کردند.

روحانی افزود: امروز بعد از ۲ سال شدیدترین تحریم بر مردم کشور ما شاهد مقاومت جانانه مردم هستیم، بله در این ۲ سال شرایط سخت و غیرقابل پیش بینی برای عقلای دنیا و کشورها بوده است، کمتر کسی فکر می‌کرد، که دولتی که ادعای دموکراسی و حقوق بشر می‌کند، یک توافق و معاهده را زیر پا گذاشته و ظلم و ستم نسبت به یک ملت بزرگ و ۸۰ میلیون نفری را بدون حد و مرزی آغاز کند.

رئیس جمهور گفت: کسی فکر نمی‌کرد، مردم ما این قدر مقاومت کنند، خود ترامپ به رهبران اروپایی گفته بود که تا ۳ ماه دیگر جمهوری اسلامی در ایران وجود ندارد و همه چیز تمام می‌شود.

روحانی ادامه داد: اینها سبک مغز هستند و منطقه و مردم ایران را نمی‌شناسند و نمی‌دانند برای مردم ما چقدر استقلال مهم است، مردم ما آن همه خون دادند، شهید دادند و برای استقلال، مردم سالاری و حاکمیت ملی ایستادگی کردند.

تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات / ‏اگر‬ اشکالی دیدیدم نصیحت کنیم

رئیس جمهور اضافه کرد: کمتر کشوری در این منطقه است که سایه ظلم و ستم آمریکایی‌ها را ندیده باشد اما همه مقاومت کردند.

وی گفت: امروز ما در آستانه انتخابات بزرگ ملی در دوم اسفند هستیم و امیدواریم همه مردم پای صندوق رأی آمده و تلاش کنند.

روحانی با بیان اینکه این انتخابات بر سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار است، گفت: اگر اشکالی در گوشه و کناری می‌بینیم، باید نصیحت کنیم و بگذریم و به هدف بلند خود یعنی حضور در پای صندوق آرا عمل کنیم.

وی گفت: بحمدالله مردم، شرکت‌ها، مهندسین، کارگران و کشاورزان اقدامات بسیار مهمی انجام دادند، افتتاح بیش از هزار میلیارد تومان پروژه در استان تهران در یک روز مهم و در شرایط سختی و تحریم و فشار مهم‌تر است.

روحانی اضافه کرد: دشمن در سال ۹۷ و با اعمال تحریم شدید فکر می‌کرد از توسعه خبری نیست و دولت حداکثر بتواند نان مردم را تأمین کند، اما می‌بینید، در همین ۴ ماه ۱۳۳ پروژه مهم آب و برق در ۲۳ استان با ارزش ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح شده است که نشان از قدرت مردم و دولت و تلاش ارزشمند دارد، البته دستگاه‌های تبلیغاتی ما قدری کم کاری دارند، ما باید برای مردم شرح دهیم که چگونه در این شرایط مردم دست به دست هم دادند.

احداث تصفیه خانه‌ها در کشور در دولت تدبیر و امید ۶.۵ برابر شده است

وی تاکید کرد: امروز مسئولیت اصلی دولت خدمت به مردم است، آمار و ارقام نشان می‌دهد، خدماتی که در ۶.۵ سال دولت تدبیر و امید انجام شده حائز اهمیت است و به گفته وزیر نیرو احداث تصفیه خانه‌ها در این دولت نسبت به گذشته ۲.۶ برابر شده است، دولت در تنگنا و سختی ۳ برابر دولت‌های قبل کار کرده است، امروز ۷ میلیون نفر در روستاها در این دولت تحت پوشش طرح آب آشامیدنی قرار گرفتند و تا پایان دولت ۳ میلیون نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند، تا مجموع به ۱۰ میلیون نفر برسد.

رئیس جمهور گفت: یک دولت دغل کار و فریب کار در آمریکا بر سر کار آمده است که فشارهای فراوانی بر مردم ایران، منطقه و جهان و حتی مردم خود اعمال کرده است، ما از اهداف خود عقب نشینی نمی‌کنیم، این کار بزرگ آبرسانی در جنوب تهران و شهرستان‌های اطراف تهران برای سعادت مردم، رشد و تولید کشور و برقراری عدالت انجام می‌شود، این یعنی عدالت و یعنی خدماتی که در حال انجام است، برای مردمی است که محرومیت بیشتر دیده و مشکلات بیشتری داشته‌اند.

وی گفت: ما امروز باید با احساس مسئولیت همه اهداف مد نظر خود را دنبال کنیم.

روحانی با اشاره به سرمای زمستان گفت: در سال‌های گذشته در سرمای زمستان ناچار به قطع گاز برخی مناطق بودیم، اما امروز حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز در روز مصرف می‌شود، که بیشتر از همیشه است، اما با اقداماتی که در ماه‌ها و سال‌های آینده انجام می‌شود، تولید گاز ما در روز به یک میلیارد متر مکعب می‌رسد، در دولت قبلی در زمستان ناچار به خرید گاز به ۹ برابر قیمت از یکی از کشورهای همسایه شدیم.

رئیس جمهور گفت: قدرت نه تنها در برابر آمریکا و جباران که در برابر دوستان و همسایگان نیز کاربرد دارد، اگر نباشد یک کشور کوچک نیز به ما زور می‌گوید، اینکه مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه فرمودند، ما باید قدرتمند شویم، همین است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: