حمایت از بازرگانی بین المللی با بیمه باربری

کدخبر: 2345238

حمل و نقل کالا و مسائل مربوط به آن یکی از اصلی ترین چالش های بازرگانان بین المللی هست

حمل و نقل کالا و مسائل مربوط به آن یکی از اصلی ترین چالش های بازرگانان بین المللی هست. وقتی که یک تاجر تصمیم می گیرد که به واردات یا صادرات کالایی بپردازد، در کنار چالش هایی نظیر پیدا کردن تأمین کننده یا خریدار مناسب برای آن کالا، نحوه انتقال پول برای خریدار یا دریافت از فروشنده، و بانک مناسب برای باز کردن اعتبار، بازارسنجی کالا در مقصد و پیدا کردن خریداران مناسب، باید نگاه ویژه ای به حمل ونقل هم داشته باشد.

حمل و نقل یک کالا معمولاً بسته به فاصله جغرافیایی مبدأ با مقصد کالا متفاوت است. به طور مثال صادر کنندگان ایرانی به مقصد کشور عراق یا اقلیم کردستان معمولاً با استفاده از کامیون و تریلی حمل و نقل کالاهایشان را انجام می دهند، اما وارد کنندگان از چین معمولاً به وسیله کشتی به واردات می پردازند. یا وقتی کالا حجم کمی داشته باشد و ارزش بالا، حمل و نقل از طریق هواپیما هم گزینه خوبی است. همچنین یکی از روش های خوب برای صادرات و واردات با کشورهای همسایه، استفاده از قطارهای باربری است که وسیله نقلیه خوبی محسوب می شود.

اما مسئله مهم در حمل و نقل کالا این است که چگونه با خطر از دست رفتن کالا بر اثر حادثه، جلوگیری کنیم یا بتوانیم از تبعات زیان مالی ناشی از آسیب به کالای حمل شده رهایی یابیم؟

خطراتی که احتمال وقوع دارند بسته به وسیله حمل متفاوت هستند، اما برخی از این موارد را می توان به واژگونی یا تصادف وسیله نقلیه، غرق شدن کشتی، آتش سوزی، انفجار، به دریا انداختن کالا برای سبک سازی، تخلیه کالا در بندر اضطراری، آّب خوردگی، روغن زدگی، دزدی و دله دزدی، طوفان، ضرب دیدگی، آفت زدگی، و .... هستند.

حال با این خطرات چه کاری باید انجام داد؟

جلوگیری از زیان مالی با استفاده از بیمه باربری

خوشبختانه در این زمینه راهکار خوبی پیش بینی شده است. صاحبان کالا که همان بازرگانان یا تجار هستند، می توانند قبل از حمل کالا، آن را تحت پوشش بیمه باربری قرار دهند. بیمه باربری معمولاً سه کلوز معروف دارد. کلوز های A,B,C که هر کدام پوششهای متفاوتی را ارائه می دهند. معمولاً بهترین شرایط کلوز A است که کامل ترین پوشش بیمه است. وقتی برای کالای خود بیمه باربری خریداری می کنید، خیالتان از بابت اتفاقاتی که ممکن است در طول حمل بیافتد راحت خواهد شد و جالب است بدانید که هزینه خرید بیمه باربری، بسیار ناچیز بوده و در قیمت تمام شده کالا تأثیر چندانی ندارد.

همچنین معمولاً بانکهای صادر کننده اعتبار قبل از افتتاح، از شما درخواست بیمه باربری برای ثبت سفارش یا پروفرما خواهند کرد. همچنین برای ترخیص کالا از گمرک، یکی از مدارک لازم، بیمه باربری برای کالای حمل شده است.

در زمینه صدور بیمه های باربری یکی از شرکت های پیشرو بیمه سامان است که توانسته حمایت خوبی از بازرگانی بین المللی تجار ایرانی داشته است و سوابق خوبی در پرداخت خسارت های مربوط به کالاهای حمل شده دارد و همچنین کارشناسان صدور بیمه سامان در زمینه صدور بیمه های باربری بسیار کارآزموده بوده و امکان مشاوره در این زمینه را خواهند داشت.

ارسال نظر: