پشت پرده حملات مشکوک راکتی به منطقه سبز بغداد

پای آمریکا در میان است!

کدخبر: 2345213

در واقع آمریکا که امروز با موج خیزش مردمی برای اخراج از منطقه روبرو است و از انتقام سخت گروه های مقاومت نیز مطلع است به دنبال ایجاد بهانه و پیشدستی در حمله است تا جلوی انتقام سخت را بگیرد و همچنین گروه های مقاومت را در عراق زیر بار روانی و امنیتی قرار دهد.

نسیم آنلاین ؛ علیرضا فقیهی راد: برای چندمین بار طی هفته های گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه حمله راکتی بدون مبدا مشخص به سفارت خانه آمریکا در بغداد در منطقه سبز انجام شده است. حملات راکتی که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت آنها را برعهده نگرفته است و از طرفی هیچ خسارت خاصی بر سفارت آمریکا و نیروهای تروریست حاضر در آن تاکنون گزارش نشده است. هرچند طی حمله دیشب تنها به یک آسیب سطحی به یکی از نیروهای تروریست آمریکایی اشاره شده است.

در یکی از موارد حملات راکتی به سفارت آمریکا در بغداد، ۱۸ دی ماه خبری از حملات راکتی به سفارت آمریکا منتشر شد و نیروهای مقاومت این اقدام را از سوی خود تکذیب کردند و در همین زمینه «جواد الطلبیاوی» از فرماندهان «عصائب اهل الحق» اعلام کرد:‌ «هیچ کدام از گروه‌های «الحشد الشعبی» ارتباطی با حملات راکتی روزانه به منصقه سبز بغداد ندارند و آنها از زمان شهادت فرماندهان «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» هیچ عملیات یا فعالیت نظامی نداشته‌اند . این شرم آور است که اینچنین پاسخ یا ضرباتی به گروه‌های مقاومت نسبت داده شود؛ گروه‌های مقاومت دیگر از راکت‌های کاتیوشا استفاده نمی‌کنند و این راکت‌ها حتی در ساده‌ترین عملیاتها هم به درد نمی‌خورد . »

در آخرین مورد هم دیشب حمله ای با چهار راکت به سفارت آمریکا در بغداد انجام شد و یک مقام ارشد دفاعی آمریکا تایید کرد که یک موشک کاتیوشا به بخش غذاخوری ساختمان سفارت واشنگتن در منطقه سبز بغداد برخورد کرده است و یک نفر هم بصورت سطحی زخمی شده است.

بلافاصله بعد از این حمله، وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به آن طی بیانیه ای از دولت عراق خواست از اماکن آمریکایی در این کشور محافظت کند . در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که همان دیشب منتشر شد آمده است که وضعیت امنیتی عراق همچنان وخیم است و با توجه به «ادامه تهدید گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران» نیروهای آمریکایی هشیاری خود را حفظ می‌کنند . در این بیانیه با اشاره به این که از سپتامبر سال ۲۰۱۹ تا کنون نیروهای آمریکایی در عراق آماج ۱۴ حمله از سوی «ایران و شبه نظامیان تحت حمایت ایران» از دولت عراق خواسته می‌شود که به «وظایف خود در حمایت اماکن آمریکایی در این کشور عمل کند.»

سخنگوی نظامی جنبش مقاومت «عصائب اهل الحق» عراق جواد الطلیباوی نیز در مقابل در بیانیه‌ ای انتساب این حمله راکتی به سفارت آمریکا را به گروه‌های مقاومت عضو الحشد الشعبی رد کرد . الطلیباوی در توییترش اعلام کرد که هیچ کدام از گروه‌های مقاومت الحشد الشعبی در شلیک راکت به سمت سفارت آمریکا در منطقه دخالت نداشته‌اند و اصولا الحشد الشعبی مدت‌هاست که استفاده از این سلاح را پشت سر گذاشته است .

این فرمانده عصائب اهل الحق گفت: «پیش از این تأکید کرده بودیم که گروههای مقاومت سفارت‌خانه‌ها و اماکن دیپلماتیک در عراق را هدف قرار نمی‌دهند و راکت‌های استفاده شده از نوعی است که گروه‌های مقاومت سال‌هاست از استفاده از آن بی‌نیاز شده است.»

الطلیباوی تأکید کرد: «پیش از این اعلام کرده بودیم که پاسخ ما به ترور ابومهدی المهندس، در سطح پایین‌تر از پاسخ جمهوری اسلامی به ترور حاج قاسم سلیمانی نخواهد بود.»

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح و از رهبران الحشد الشعبی نیز، با صدور بیانیه‌ای از دولت عراق خواست تا جلوی این گونه حملات را بگیرد .

هادی العامری در بیانیه خود تلویحا به پشت پرده این حملات مشکوک راکتی اشاره می‌کند و می‌گوید: «حمله به سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک خارجی در عراق را نمی‌پذیریم. این اقدامات خرابکارانه با هدف فتنه‌انگیزی و مانع‌تراشی در مسیر اعمال حاکمیت عراق و خروج نیروهای خارجی است که پارلمان آن را تصویب کرده است.» هادی العامری از دولت نیز خواست تا به طور جدی از اماکن دیپلماتیک حفاظت کرده و عاملان حمله راکتی را کشف کند .

طی هفته های گذشته هفته ای نبوده که چند شب چنین حملات راکتی به سفارت آمریکا رخ نداده باشد، مدل حملات راکتی نیز تقریبا همگی مشابه یکدیگرند. در تقریبا تمامی آنها اولا صرفا حملات راکتی کاتیوشا بوده است دوما هیچ گروهی مسئولیت آنها را برعهده نگرفته است و سوما بعد از طی مدت زمان زیادی که تاکنون گذشته است هنوز مراجع امنیتی و نظامی عراقی حمله کنندگان را شناسایی و معرفی نکرده اند و چهارما گروه های مقاومت تمامی حملات را از سوی خود رسما و صریحا تکذیب کرده و از آن طرف نیروهای تروریست آمریکا در عراق تمامی حملات را به گروه های مقاومت نزدیک به ایران منسوب کرده اند.

آنچه رفتارشناسی نیروهای تروریست آمریکا در منطقه نشان می دهد، همانطور که برای توجیه اقدام وحشیانه و بزدلانه خود در ترور سپهبد شهید سلیمانی توجیه اقدام پیشدستانه و ادعای موهوم شریک دانستن سپاه قدس در حملات به نیروهای آمریکایی در عراق را طرح کردند و پیش از این نیز حمله به مقر حشدالشعبی را نیز با همین توجیهات انجام دادند، حملات راکتی که هیچگونه آسیبی نیز به نیروهای آمریکایی وارد نکرده و موج تبلیغات رسانه ای و روانی بعد از آن توسط مقامات آمریکایی نشان می دهد آن ها خود عامل این حملات راکتی هستند تا با طرح این مساله که این حملات از سوی گروه های مقاومت عراق انجام می‌شود مقرها و سران گروه های مقاومت عراق را هدف قرار دهند. در واقع آمریکا که امروز با موج خیزش مردمی برای اخراج از منطقه روبرو است و از انتقام سخت گروه های مقاومت نیز مطلع است به دنبال ایجاد بهانه و پیشدستی در حمله است تا جلوی انتقام سخت را بگیرد و همچنین گروه های مقاومت را در عراق زیر بار روانی و امنیتی قرار دهد و خودش نیز بتواند بهانه ای برای عدم اجرای مصوبه پارلمان عراق برای اخراج آمریکا ایجاد کند.

ارسال نظر: