بازگشت اینترنت محدود به کشمیر پس از ۶ ماه

کدخبر: 2345208

مردم کشمیر بعد از شش ماه قطع سراسری اینترنت در این منطقه توسط دولت هند توانستند به طور محدود آنلاین شوند.

مقامات دولتی هند سرانجام در تاریخ ۱۵ ژانویه با دسترسی محدود مردم کشمیر به اینترنت موافقت کردند. این خدمات بر روی تلفن همراه تنها با استفاده از استاندارد قدیمی و کم سرعت نسل دوم یا ۲G در دسترس است. این خدمات و همین طور خدمات اینترنت دی اس ال تنها برای دسترسی به ۳۰۱ وب سایت خاص در کل جامو و کشمیر قابل استفاده است.

از جمله وب سایت‌هایی که دسترسی به آنها ممکن شده می‌توان به وب سایت‌های خبری و روزنامه‌ها، وب سایت‌های بانکی، شرکت‌های مسافرتی و ارائه دهندگان خدمات آموزشی و غیره اشاره کرد. در عین حال سایت‌های پخش فیلم و موسیقی نیز در دسترس قرار گرفته‌اند، اما دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر در کشمیر کماکان غیرممکن است.

به دنبال تشدید تظاهرات ضددولتی مردم مسلمان کشمیر از اوایل تابستان سال گذشته، دولت هند از اواخر ماه آگوست دسترسی به اینترنت را در این منطقه به طور کامل مسدود کرد. علیرغم اینکه چنین کاری میلیاردها دلار خسارت اقتصادی به بار آورده، دولت هند بر تداوم آن اصرار داشت.

بسیاری از مردم کشمیر می‌گویند این نوع دسترسی به اینترنت با سرعت پایین و محدود به تنها ۳۰۱ سایت تفاوت چندانی با قطع اینترنت ندارد و آنها حق دارند آزادانه از اینترنت استفاده کنند. نکته مهم این است که بسیاری از این وب سایت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با گوشی‌های موبایل سازگاری ندارند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: