شهادت سردار سلیمانی پیروزی خون بر شمشیر است

کدخبر: 2345205

فعال سیاسی عنوان کرد: ویژگی های شخصیتی و اخلاقی شهید سلیمانی ، قوه محرکه و شتاب بخش برای تحقق آرمان های انقلاب در گام دوم خواهد بود.

فعال سیاسی عنوان کرد: ویژگی های شخصیتی و اخلاقی شهید سلیمانی ، قوه محرکه و شتاب بخش برای تحقق آرمان های انقلاب در گام دوم خواهد بود.

عماد افروغ در برنامه " سرباز وطن "که با موضوع بررسی ابعاد شخصیتی و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و گام دوم انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، با بیان اینکه شهادت و انقلاب اسلامی دو مفهوم به هم آمیخته هستند ، عنوان کرد : شهادت سردار سلیمانی مانند شهادت سید الشهدا(ع) پیروزی خون بر شمشیر است که یک مبارزه نرم است. وی با انتقاد از اینکه رفتارها و سیاست های جاری انطباق کاملی با گفتمان انقلاب اسلامی ندارد، اظهار کرد : در گام نخست انقلاب تا آنجا که انطباق وجود داشته باشد، توفیق حاصل می شود و در جایی که از آرمان ها فاصله گرفتیم شکست خوردیم. بنابراین گام دوم نیز باید بر اساس قدرت نرم رقم بخورد. این مدرس دانشگاه افزود: اگر گام دوم به سمتی حرکت کند که انسان هایی پرورش یابند که به فرموده امام علی (ع) بیش از آن که خود را بفروشند، خود را بخرند، آزاده باشند و در برابر ظلم ایستادگی کنند ، می توان گفت انقلاب اسلامی محقق شده است. افروغ در بخش دیگری از برنامه سرباز وطن رادیو گفت‌وگو، شهید سلیمانی را مظهر تمام نمای یک نگاه متعالی، ریشه دار و مطابق با فرهنگ شهادت در عصر حاضر خواند و بیان کرد : اگر می خواهیم یک قوه محرکه و شتاب بخش را برای گام دوم تعریف کنیم باید این ویژگی ها را در شهید سلیمانی جستجو کنیم. وی خاطر نشان کرد: نباید شخصیت سپهبد سلیمانی را تنها در لحظه شهادت دید، چرا که شهادت منظومه ای از جهان بینی ارزشی، نمادی و هنجاری است . ممکن است این منظومه در افراد دیگر هم ایجاد شود ولی به شهادت منجر نشود. در واقع آنچه که در شهید سلیمانی نمود بالایی دارد هستی شناسی او، نگاهش به خدا و انسان، رفتار او با اقشار مختلف مردم است. این پژوهشگر مسائل سیاسی ، به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مکتب بودن شهید سلیمانی اشاره و تشریح کرد: رهبری، این ویژگی را برای امام خمینی نیز بیان کردند، یعنی اگر فهم دقیق از منویات و اندیشه سیاسی ، کلامی ، فقهی ، عرفانی و اجتماعی امام خمینی (ره) داشته باشیم ، مکتب شهید سلیمانی را درک خواهیم کرد. در واقع مکتبیت سردار سلیمانی تابع مکتبیت امام خمینی است. افروغ در پایان مصاحبه با رادیو گفت وگو، شهادت سپهبد سلیمانی را اتمام اما و اگرهای وارد بر مقاومت دانست و گفت: این شهادت که پاداش الهی است، به دلیل اینکه مبتنی بر بصیرت، تدبیر و عرفان بود، بشر را بیدار کرد و تلنگری بود برای همه انسان ها که زندگی را در مسائل پیش پا افتاده و سطحی می دیدند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: